عزم استانی برای حل مشکلات واگن سازی زرند

نشست بررسی مسائل و مشکلات کارخانه واگن سازی زرند‍ عصر امروز ۶ دیماه در محل استانداری کرمان برگزار شد.

نشست بررسی مسائل و مشکلات کارخانه واگن سازی زرند‍ عصر امروز ۶ دیماه در محل استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش صدای زرند در جلسه ای با حضور استاندار کرمان، نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، فرماندار زرند و مدیران شرکت واگن سازی پلور سبز زرند مشکلات صنایع و معادن زرند با محوریت کارخانه واگن سازی در حوزه های مختلف بررسی شد.

استاندار کرمان در این جلسه بر پیگیری برای رفع مشکلات شرکت واگن سازی زرند تاکید کرد و گفت: در قانون ظرفیت های مناسبی برای رونق تولید وجود دارد و باید از این ظرفیت ها برای کمک به واگن سازی زرند نیز استفاده شود.

دکتر محمدجواد فدائی افزود: آماده هستیم پیگیری های لازم برای حل مشکلات واگن سازی زرند را در حوزه وزارت راه و شهرسازی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پول زیادی در بین مردم وجود دارد و با توسعه اعتماد مردم می توان از این ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز گفت: واگن سازی زرند مانند ایستگاه راه آهن این شهرستان، اولین کارخانه از این دست در جنوبشرق کشور بوده و اولین واگن آن در سال ۱۳۸۴ روی ریل قرار گرفته است.

دکتر حسین امیری خامکانی با اشاره به اینکه واگن سازی زرند قرادادهای متعددی با شرکت های مختلف داشته است، عنوان کرد: واگن سازی زرند با پیگیری های انجام شده، ساخت تعدادی واگن را برای متروی تهران – کرج و نیز تعدادی واگن باری برای گل گهر را در برنامه دارد.

مدیرعامل شرکت پلور سبز (مجموعه کارخانجات واگن سازی زرند) نیز در این نشست به توانائی های بالای شرکت واگن سازی زرند اشاره و بیان کرد: موضوع ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید ظرفیت هایی را برای حل مشکلات کارخانه واگن سازی دارد که می طلبد از این فرصت به خوبی استفاده شود.

سید کیوان امام افزود: تمامی قطعات مورد نیاز برای واگن سازی در کشور قابل ساخت است اما در برخی موارد این کار صرفه اقتصادی ندارد.

شرکت پلور سبز در سال ۱۳۸۱ با موضوع ساخت و تولید، صادرات و واردات و تعمیرات انواع خودروهای ریلی (مسافری، باری و مترو) تاسیس شده و در سال ۱۳۸۴ به دست وزیر صنایع وقت افتتاح شده است.

زمینه فعالیت این شرکت در حوزه های تولید و ساخت انواع خودروهای مسافری، باری و مترو برای پاسخگوئی به نیاز ناوگان ریلی کشور با ظرفیت ۱۰۰ دستگاه مسافری، ۴۵۰ دستگاه باری و ۵۰ دستگاه مترو در یک شیفت کاری است.

حبیب الله خنجری فرماندار زرند نیز در این جلسه با بیان اینکه بزرگترین تهدید برای تولیدات کارخانجات واگن سازی، واردات بی رویه و بی کیفیت واگن های نو و دست دوم به کشور است، بر لزوم تامین احتیاجات ریلی کشور خصوصا استان کرمان از کارخانه واگن سازی زرند تاکید کرد.

انتهای پیام/
منبع: روابط عمومی فرمانداری *** انتشار دهنده : میثم رضازاده