مرغداری های غیربهداشتی مجوز جوجه ریزی دریافت نمی کنند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند گفت: برای مرغدارنی که ضوابط بهداشتی و امنیت زیستی را در مرغداری رعایت نکرده باشند مجوز جوجه ریزی صادر نمی شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند گفت: برای مرغدارنی که ضوابط بهداشتی و امنیت زیستی را در مرغداری رعایت نکرده باشند مجوز جوجه ریزی صادر نمی شود.

 

به گزارش صدای زرند، دکتر “حسن لطفعلی پور” اظهار داشت: جهت انجام مراقبت های مربوط به پیشگیری از شیوع و همه گیری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بایستی مرغداران جهت دریافت مجوز جوجه ریزی قبل از هر اقدامی به اداره دامپزشکی مراجعه تا بازدیدهای مربوطه از مرغداری انجام شود.

وی افزود: در این بازدیدها کلیه ضوابط و مقررات بهداشتی پرورش بررسی و مرغدارانی که مشکل بهداشتی نداشته باشند مجوز دریافت می نمایند.

دکتر لطفعلی پور در ادامه با اشاره به معضلاتی که بیماری های طیور در صنعت مرغداری ایجاد می کند تصریح کرد: رعایت ضوابط بهداشتی و امنیت زیستی در واحد های مرغداری باعث جلوگیری از ورود عوامل بیماری زا بویژه آنفلوآنزای فوق حاد می شود.

وی افزود: این موضوع نه تنها از زیان های اقتصادی که جهت درمان استفاده می شود پیشگیری می کند بلکه باعث بالا بردن کیفیت گوشت تولیدی در این واحدها هم می شود.

وی در پایان تاکید کرد: مرغدران باید قبل از بازدید کارشناسان دامپزشکی نسبت به رفع نواقصی مانند حوضچه های ضدعفونی ورودی مرغداری و سالن ها، لوله کشی و چاه فاضلاب، توری های نصب شده در پنجره ها و هواکش ها، چاه دفن تلفات، گرفتن درز و شکاف های سالن های پرورش و انبار نگهداری جهت جلوگیری از ورود پرندگان و حیوانات موذی و غیره اقدام نمایند.

انتهای پیام/