در مانور مقابله با آنفولانزا پرندگان در زرند مطرح شد:

تاکنون هیچ گزارشی از این بیماری در استان کرمان نداشتیم

با حضور مهدی رفیعی رئیس اداره بهداشت و مباره با بیماری های طیور استان کرمان، مانور مقابله با بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان صبح امروز در شهرک طالقانی زرند برگزار شد.

با حضور مهدی رفیعی رئیس اداره بهداشت و مباره با بیماری های طیور استان کرمان، مانور مقابله با بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان صبح امروز در شهرک طالقانی زرند برگزار شد.

 

MANOVER MOGHABELEH BA ANFOLANZA FOGH HAD PARANDEGAN970810 7

به گزارش صدای زرند، در این مراسم حبیب الله خنجری فرماندار شهرستان زرند، امیر علیرضایی فرمانده برگزاری مانور از اداره دامپزشکی زرند و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند، “مهدی رفیعی” اظهارداشت: این مانور به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شده است و یکی از وظایف پدافند غیرعامل مبارزه با تهدیدات نوین می باشد و یکی از تهدیدات نوین که می تواند اثرات مخربی را بر استان ما وارد کند، تهدیدات زیستی می باشد.

 

وی افزود: در میان تهدیدات زیستی در حال حاضر کشور ما به آنفولانزای مرغی و یا آنفولانزای فوق حاد پرندگان دچار است، و به همین منظور امروز در شهرستان زرند مانور آنفولانزای فوق حاد پرندگان برگزار شد.

 

رئیس اداره بهداشت و مباره با بیماری های طیور استان کرمان با اعلام اینکه هدف از برگزاری این مانور آمادگی شهرستان زرند و دستگاه های عمل کننده جهت صیانت از مرغداری های شهرستان می باشد، گفت: از آنجا که استان یزد درگیر آنفولانزای فوق حاد پرندگان می باشد و به عنوان ششمین استان کشور در این زمینه درگیر می باشد، ضرروت ایجاد می کرد تا در مرزهای استان این مانور برگزار شود تا این آمادگی هم در مجموعه اداره کل دامپزشکی استان و هم در شهرستان های شمالی استان به وجود بیاید.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه علیرغم اینکه ۲۳ استان کشور درگیر آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند و حدود ۲۷ میلیون قطعه مرغ در کشور امها شده است، ولی تاکنون هیچگونه گزارشی در این رابطه از مرغداری های استان کرمان داده نشده است.

 

رفیعی با توصیه به مرغداران در رعایت نکات بهداشتی لازم، خاطرنشان کرد: مرغداران اگر اعلامی از این بیماری را مشاهده کردند، بلافاصله به دهیاری ها، بخشداری، فرمانداری و دامپزشکی اعلام کنند.

 

“حبیب الله خنجری” فرماندار شهرستان زرند نیز بیان کرد: تاثیر این مانور بسیار زیاد است و قطعاً این مانور باعث می شود در مرغداری ها حساسیت بیشتری ایجاد شود و امیدواریم این مانور باعث جلوگیری از بروز امراضی اینچنینی که بسیار خطرناک نیز می باشند، شود.

 

MANOVER MOGHABELEH BA ANFOLANZA FOGH HAD PARANDEGAN970810 1

MANOVER MOGHABELEH BA ANFOLANZA FOGH HAD PARANDEGAN970810 2

MANOVER MOGHABELEH BA ANFOLANZA FOGH HAD PARANDEGAN970810 3

MANOVER MOGHABELEH BA ANFOLANZA FOGH HAD PARANDEGAN970810 4

MANOVER MOGHABELEH BA ANFOLANZA FOGH HAD PARANDEGAN970810 5

MANOVER MOGHABELEH BA ANFOLANZA FOGH HAD PARANDEGAN970810 6

MANOVER MOGHABELEH BA ANFOLANZA FOGH HAD PARANDEGAN970810 8

 

انتهای پیام/