امام جمعه موقت زرند:

مسئولین باید در مسائل معیشتی و اقتصادی برای مردم شفاف سازی کنند

امام جمعه موقت زرند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر توجه مسئولین به شفاف سازی در زمینه معیشتی، فرهنگی و اقتصادی را مهم و آن را موجب تقویت اعتماد مردم به نظام دانست.

امام جمعه موقت زرند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر توجه مسئولین به شفاف سازی در زمینه معیشتی، فرهنگی و اقتصادی را مهم و آن را موجب تقویت اعتماد مردم به نظام دانست.

 

Mohammadi EmamJome SZ546s2d02به گزارش صدای زرند حجت اسلام محمدی امام جمعه موقت زرند اظهارداشت: تقوا باید در همه‌ی عرصه‌های زندگی شخصی و اجتماعی اجرا شود تا در همه‌ی مسائل  به واسطه تقوا  بصیرت عملی ایجاد شود.

 

وی گفت: دوران آخر زمان دوره تحیر و سرگردانی انسان است و مردم در امور اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی متحیر و سرگردان هستند.

 

محمدی افزود: ما باید بدانیم که مهم‌ترین چیزی که دشمن برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی روی آن برنامه ریزی کرده، خانواده است و این عنصر جامعه «نوک پیکان حملات دشمن» خواهد بود و همه‌ی تلاش و برنامه‌ریزی دشمن برای فروپاشی نظام خانواده اسلامی است.

 

امام جمعه موقت زرند بیان کرد: دشمن می‌داند ما از جنگ اقتصادی و نظامی نمی‌ترسیم و با تمام قدرت مقابلش ایستاده‌ایم، اما آنچه امروز از صلاح جنگی و هسته‌ای بردش بیشتر است، تخریب فرهنگ و اعتقاد جامعه است.

 

وی با اشاره به عوامل تخریب و سرگردانی جامعه گفت: اولین عامل تخریب جامعه عاق والدین شدن است، پدر و مادر در تربیت خانواده باید طوری عمل کنند تا شاهد بی احترامی و ناهنجاری داخل خانه و خانواده نباشند.

 

وی دومین علت سرگردانی مردم را زیاد شدن طلاق داخل جامعه اسلامی دانست و گفت: امروز نباید شاهد مبغوضترین حلال اللهی در جامعه باشیم، بلکه پدر و مادر باید درسِ خوب زندگی کردن و صبر داشتن در مقابل مشکلات را به فرزندان خود بیاموزند تا با کمترین مشکل، نظام خانواده بهم نخورد.

 

وی به افزایش ۱۸ درصدی ازدواج در ۶ ماه نخست سال جاری در شهرستان زرند اشاره کرد و گفت: افزایش ازدواج در جامعه باعث امید به زندگی سالم در جامعه اسلامی خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی اظهارداشت: قطع رحم هم یکی از علت‌های سرگردانی و تحییر مردم آخر زمان است، امروز اگر بخواهیم از سرگردانی و تحییر در جامعه خارج شویم، و در زندگی شخصی و اجتماعی خود رونق داشته باشیم باید صلحه رحم که ثواب بسیار زیادی دارد را در جامعه نهادینه کنیم.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله) تصریح کرد: مسئولین باید برای مردم در مسائل معیشتی و فرهنگی و اقتصادی شفاف سازی کنند، البته یکسری مسائل امنیتی و نظامی و اطلاعاتی باید محرمانه باشد ولی در برخی مسائلی که گره‌گشای اقتصادی و فرهنگی است باید مردم را محرم راز خود بدانید و تمام و کمال شفاف سازی کنید تا اعتماد مردم به نظام بیش از پیش تقویت شود.

 

محمدی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی با رهبری آمریکا اظهارداشت: تحریم هرچند نابسامانی‌ها و سختی‌هایی را برای مردم در پی داشت اما موجب برکت و شناخت منابع داخلی هم شد.

 

وی افزود: پیشرفت‌های موشکی و توان ما در ساخت موشک‌های نقطه زن و پیشرفت‌های هسته‌ای همه از برکت تحریم‌ها است.

 

وی گفت: از اول انقلاب اسلامی هرجا مسئولین ما در مقابل دشمن ایستادگی کردند، دشمن عقب نشینی کرد و اگر در مسائلی ایستادگی نکردند دشمن زیاده‌خواهی کرد، این عزت نظام جمهوری اسلامی هم از ایستادگی در مقابل تحریم‌ها  و به زانو در آوردن دشمن است.

 

حجت اسلام محمدی با اشاره به سرانه کم کتابخوانی در کشور، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد در یک شبانه روز مردم ایران تنها ۱۸ دقیقه مطالعه می‌کنند، این در حالی است که کشورهای پیشرفت مثل ژاپن سرانه مطالعه در کشورشان ۹۰ دقیقه در شبانه‌روز است.

 

وی افزود: اگر بخواهیم کشوری رو به پیشرفت داشته باشیم باید فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه نهادینه کنیم و مسئولین باید مسائل چاپ و نشر کتاب را کم کنند و هزینه‌ها را کاهش دهند تا هم ناشر و هم کتاب‌خوان برای کتابخوانی امیدوارنه حرکت کنند و جامعه‌ی بابصیرتی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

تنظیم خبر: جواد زمانی /// منبع: روابط عمومی