فرماندار زرند:

با تمام توان جشنواره پسته را برگزار کنید

فرماندار زرند با اشاره به محصول دهی کم پسته در سال جاری بر برگزاری جشنواره پسته تاکید داشت و گفت “جشنواره پسته باید حول محور شکرگزاری باشد”.

فرماندار زرند با اشاره به محصول دهی کم پسته در سال جاری بر برگزاری جشنواره پسته تاکید داشت و گفت “جشنواره پسته باید حول محور شکرگزاری باشد”.

 

به گزارش صدای زرند فرماندار شهرستان زرند در دیدار با رئیس میراث فرهنگی این شهر گفت: برگزاری جشنواره های زرند یک اتفاق مبارک است که تاکنون نتایج خوبی هم به ارمغان آورده است و همین که مردم برای برگزاری جشنواره های روستایی تلاش میکنند نشان دهنده نشاط و شادابی و امید به آینده است که درست بر طبق خواسته دولت تدبیر و امید است.

 

خنجری با اشاره به کاهش شدید محصول پسته گفت: این موضوع را میدانیم و شرایط کشاورزان را هم درک میکنیم و قطعاً هم فرمانداری و هم جناب دکتر امیری با جدیت پیگیر کمک به کشاورزان عزیز هستند اما برگزاری جشن پسته را باید متفاوت و برجسته در دستور کار قرار دهید چرا که این محصول سالهاست که باعث تولید ثروت در شهرستان شده است.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان زرند با اشاره به آیه “لئن شکرتم لازیدنکم و لئن کفرتم ان عذابی لشدید” افزود: باید بواسطه این نعمت الهی همیشه سپاسگزار خداوند باشیم. چه در دوران برداشت بالا و چه اینکه محصول امسال بسیار کاهش داشته باشد، باید مبنای کار جشنواره پسته هم باید حول محور شکرگزاری باشد.

 

محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی زرند در این دیدار با اشاره به همکاری نظام مهندسی کشاورزی، مهندس محمود حاج محمدی را بعنوان دبیر اجرایی جشنواره معرفی و گفت: در این جشنواره علاوه بر برنامه های شاد و متنوع، نمایشگاهی از توانمندیهای کشاورزی و تولیدات روستایی و صنایع دستی برپا خواهد شد و گروههای هنری از کرمان و زرند به اجرای برنامه خواهند پرداخت و انتظار میرود بیش از ۴۰۰۰ نفر از شهروندان زرندی به اتفاق شهروندانی از سایر نقاط استان و کشور در این رویداد شرکت نمایند.

 

گفتنی است جشنواره پسته زرندی در روستای روح آباد روز یکشنبه ۱۸ شهریور از ساعت ۲۰ تا ساعت ۲۳ در شرکت پسته طلای سبز برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم.خبر: جواد زمانی