رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستان زرند در گفتگو با صدای زرند:

۹۷ درصد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال زرند باسواد هستند

رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستان زرند با بیان اینکه ۹۷ درصد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال زرند باسواد هستند، گفت: در شهرستان زرند ۱۴۷ نفر بی سواد هستند.

رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستان زرند با بیان اینکه ۹۷ درصد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال زرند باسواد هستند، گفت: در شهرستان زرند ۱۴۷ نفر بی سواد هستند.

 

soltani savad amozi

“محمد سلطانی” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، ضمن تبریک هفته سواد آموزی اظهارداشت: ۹۷ درصد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال زرند باسواد هستند.

 

وی با عنوان اینکه در شهرستان زرند ۱۴۷ نفر بی سواد هستند، تصریح داشت: از این تعداد ۱۱۷ نفر مرد و ۳۰ نفر زن می باشند.

 

رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستان زرند با اشاره به اینکه دیدار با فرماندار و امام جمعه زرند و غبار روبی قبور شهدا از برنامه هایی هستند در هفته سواد آموزی در زرند برگزار می شوند، خاطرنشان ساخت: شهید محمد علیزاده تنها شهید سواد آموزی شهرستان زرند می باشد.

 

وی اضافه داشت: عدم انگیزه همکاری سواد آموزان، نگرانی آموزش دهندگان از تبدیل وضعیتشان و کمبود اعتبارات مالی از مشکلات سازمان سواد آموزی است.

 

سلطانی با بیان اینکه در هفته سواد آموزی از سامانه آموزش سواد آموزی رونمایی می شود، اذعان داشت: برای جذب افراد بی سواد از طریق سازمان سواد آموزی به صورت خانه به خانه اقدام می شود.

 

وی تأکید کرد: با مصوبه هیئت دولت در سال ۹۵ به افراد بی سوادی که موفق به گذراندن دوره سواد آموزی شوند ۲۰ درصد سرانه آموزش به عنوان پاداش به سواد آموز پرداخت می شود.

 

رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستان زرند با اذعان اینکه کلاس آموزش سواد آموزی در مدارس و خانه های افراد بی سواد تشکیل می شود، عنوان کرد: در سال جاری ۴۳۰ نفر از اتباع خارجه در شهرستان زرند آموزش سواد آموزی دیده اند.

 

وی بیان کرد: دوره سواد آموزی مخصوص افرادی که بی سواد مطلق هستند، دوره انتقال مخصوص افرادی که کلاس های سواد آموزی را گذرانده یا تا سوم ابتدایی درس خوانده باشند و دوره تحکیم مخصوص افرادی که دوره بی سواد را گذرانده اند و برای تثبیت سواد آنها است، از دوره هایی هستند که سازمان سواد آموزی برگزار می کند.

 

سلطانی ادامه داد: در طرح خود آموز سازمان سواد آموزی افراد بی سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال اگر توسط یکی از اعضای خانواده یا آشنایان خود باسواد شوند تمام سرانه سواد آموزی به فرد بی سواد پرداخت می شود که در سال جاری این مبلغ معادل ۷۲۰ هزار تومان می باشد.