سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری زرند:

معافیت ۵۰ درصدی عوارض پروانه ساختمانی برای شهروندانی که از تسهیلات زلزله زرند استفاده نمایند

سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری زرند از معافیت ۵۰ درصدی عوارض پروانه ساختمانی برای شهروندانی که از تسهیلات وام زلزله زرند استفاده نمایند خبرداد.

سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری زرند از معافیت ۵۰ درصدی عوارض پروانه ساختمانی برای شهروندانی که از تسهیلات وام زلزله زرند استفاده نمایند خبرداد.

 

photo 2017 11 06 12 13 21


به گزارش صدای زرند، احسان نوذری از اعطاء تسهیلات به شهروندان و تشویق آنها به بازسازی منازل فرسوده گفت و اظهارداشت: با توجه به مصوبات فوری و به موقع شورای محترم شهر زرند سعی داریم شرایط آسانی را برای شهروندان متقاضی دریافت پروانه در این بازه زمانی جهت استفاده از تسهیلات فراهم آوریم.

 

وی تصریح کرد: صدور پروانه در مناطق خارج از محدوده شهر (شهرک امام سجاد،اکبرآباد،شهرک سیدالشهداء،مهدی آباد ،انتهای خیابان رستگار و…) به شرط اضافه نشدن به محدوده قبلی و دریافت عوارض صدور پروانه تا ۸۰ متر مربع زیربنا با استفاده ازتخفیف ۵۰ درصد و پرداخت حق تفکیک و آسفالت در زمان پایان کار از مهمترین مصوبات شورای شهر و شهرداری در این خصوص می باشد.

 

سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری زرند گفت: باتوجه به جلسات ستاد بازسازی در محل فرمانداری و با هماهنگی بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی دفتر تسریع در امور تسهیلات بازسازی در محل صدور پروانه شهرداری تشکیل گردید که وظیفه تشکیل پرونده ، ارسال معرفی نامه به بنیاد مسکن جهت استفاده از وام و صدور پروانه متقاضیان را به عهده دارد.

 

وی با اعلام اینکه یک کارشناس شهرسازی نیز به بنیاد مسکن معرفی و در حال همکاری با این نهاد می باشد، اذعان داشت: در راستای کمک به تسهیل روند مراحل کار در شهرداری و با همکاری و همراهی نمایندگی نظام مهندسی ساختمان زرند متقاضیان میتوانند تنها با معرفی نامه و در دست داشتن پلان معماری ساختمان مورد درخواست به همراه برگ تعهد نظارت خود به شهرداری مراجعه و نسبت به صدور پروانه اقدام نمایند.

 

وی از استقرار مسئول کنترل ضوابط طرح تفصیلی در محل ساختمان نظام مهندسی در جهت کنترل هر چه سریعتر نقشه ها خبر داد و اضافه داشت: فرسودگی املاک مسکونی خصوصاً بافتهای فرسوده در شهر زرند بسیار جدی است و شهروندان باید هر چه سریعتر از این امکانات فراهم شده نهایت استفاده را ببرند.

 

نوذری علت اصلی این فرسودگی را استفاده از مصالح ساختمانی کم دوام و غیر استاندارد درساخت ساختمانهای مسکونی و رعایت نکردن مقررات ملی ساختمان دانست و به همشهریان عزیز توصیه کردکه درساخت ساختمانهای خود از مصالح مورد تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان استفاده نمایند.

 

وی در پایان افزود: در این برهه زمانی از زلزله می توان به عنوان یک فرصت جهت مقاوم سازی و یک تهدید جهت سهل انگاری در ساخت ساختمانهای غیر مقاوم استفاده کرده پس بهتر است که تهدیدها را به فرصت تبدیل نماییم.

 

انتهای پیام/