استاندار کرمان در حاشیه بازدید از از مزارع کشت زعفران در دشتخاک زرند:

کاشت محصولات آب خواه، خیانت به کشور است

رزم حسینی استاندار کرمان صبح امروز نهم آبان ماه در حاشیه بازدید از مزارع زعفران دشتخاک زرند، خطاب به مردم گفت: باید طبیعت را برای نسل های آینده حفظ کنیم و بگذاریم نسل بعدی نیز از طبیعت لذت ببرد و کاشت محصولاتی که به آب خواهی زیاد نیاز دارند یک خیانت است.

استاندار کرمان خطاب به مردم گفت: باید طبیعت را برای نسل های آینده حفظ کنیم و بگذاریم نسل بعدی نیز از طبیعت لذت ببرد و کاشت محصولاتی که به آب خواهی زیاد نیاز دارند یک خیانت است.

zafaran dashtkhak 9508 16

به گزارش صدای زرند، “علیرضا رزم حسینی” صبح امروز نهم آبان ماه در حاشیه بازدید از مزارع زعفران دشتخاک زرند، گفت: با توجه به اینکه استان کرمان با بحران آب مواجه است یکی از راه های نجات استان تغییر الگوی کشت است که در چند سال اخیر تغییر الگوی کشت صورت گرفته است و به سمت کاشت محصولات که آبخواهی کم دارند، رفته ایم.

 

وی با اشاره به خشکسالی های پی در پی در استان کرمان، بیان کرد: استان کرمان مجبور است که به سمت تولید کالاهلی پربازده و در عین حال کم آب برود که جهاد کشاورزی استان به این سمت گام برداشته است.

 

استاندار کرمان تجمیع مزارع را از دیگر راهکارهای استان در جهت افزایش بازدهی محصولات کشاورزی دانست و اظهار کرد: استان کرمان در این راستا گام برداشته است.

 

وی خطاب به مردم گفت: باید طبیعت را برای نسل های آینده حفظ کنیم و بگذاریم نسل بعدی نیز از طبیعت لذت ببرد و کاشت محصولاتی که به آب خواهی زیاد نیاز دارند یک خیانت است.

 

رزم حسینی مدیریت منابع آب را یکی از سیاست های دولت نام برد و اظهار کرد: برای تحقق این مهم باید بر روی چاه های مجاز کنتور هوشمند نصب کنیم ضمن آنکه چاه های غیرمجاز را مسدود کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه عقل گرایی در حوزه کشاورزی حاکم شده است.

 

“علی زارعی” مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند نیز با ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی این شهرستان در حاشیه این بازدید گفت: در سال ۹۲ سطح زیر کشت زعفران شهرستان زرند حدود ۱۶۰  هکتار بوده است.

 

وی از افزایش حدود دو برابری زیر کشت زعفران در شهرستان زرند سخن به میان آورد و عنوان کرد: از سال ۹۲ تا کنون سطح زیر کشت زعفران در شهرستان زرند به ۳۲۰ هکتار رسیده است.

 

مدیر کل جهاد کشاورزی شهرستان زرند به بحران آب اشاره کرد و افزود: برای مقابله با بحران آب به سمت تغییر الگوی کشت رفته ایم که زعفران جزی محصولات کم آب می باشد و فقط سالانه دو نوبت در زمستان آبیاری می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۲ موتور پمپ در دشتخاک وجود دارد، تصریح کرد: هم اکنون فقط ۱۸ موتور پمپ نیمه فعال می باشد و ما بقی آنها غیر فعال هستند، شایان ذکر است که هر موتور پمپ ۱۲ هکتار زعفران را می تواند آبیاری کند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: به دنبال خودکفایی تولید پیاز زعفران هستیم.

 

به گزارش صدای زرند، در بازدید استاندار کرمان که با حضور امیری نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند و خنجری فرماندار شهرستان زرند همراه بود بر راه‌اندازی شرکت تعاونی فرآوری زعفران و صندوق خرد روستایی تاکید شد.

 

انتهای پیام/