در نشست اضطراری ستاد مدیریت آب مطرح شد:

وضعیت آب در شهرستان زرند بحرانی است

فرماندار زرند با اشاره به بحران کم آبی و کاهش شدید سفره‌های آب زیرزمینی، وضعیت آب در این شهرستان را بحرانی دانست و بر مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی تاکید کرد.

فرماندار زرند با اشاره به بحران کم آبی و کاهش شدید سفره‌های آب زیرزمینی، وضعیت آب در این شهرستان را بحرانی دانست و بر مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی تاکید کرد.

 

jaleseh setad modiriat bohran ab

 

به گزارش صدای زرند، “حبیب‌الله خنجری” فرماندار شهرستان زرند عصر امروز در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران آب با بیان اینکه بسیاری از مناطق شهرستان زرند با کمبود شدید آب یا قطعی آب مواجه هستند از شهروندان خواست نسبت به مصرف آب شرب حساسیت بیشتری داشته باشند تا از این بحران آب به نحو مطلوبی عبور کنیم.

 

خنجری با اشاره به بارندگی‌های سال جاری گفت: نزولات آسمانی خوبی در این شهرستان داشته‌ایم، اما بر روی سفره‌های آب زیرزمینی تاثیری نداشته است.

 

وی بر ضرورت همکاری ادارات و ارگان‌ها و صنوف به ویژه کارواش‌ها در مصرف آب تاکید کرد و جایگزین کردن آب چاه به جای آب شرب در فضاهای سبز شهری را بسیار ضروری و پراهمیت دانست.

 

“احمد محمدی” شهردار زرند نیز کمبود اعتبارات را از مهمترین مشکلات پیش روی شهرداری در بحث اجرای طرح‌های صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان کرد و افزود: برای اجرای طرح‌های آبرسانی به منظور حذف استفاده هشت میدان و پارک از آب شرب شهری، یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

وی همچنین اجرای طرح‌های آبیاری نوین برای آبیاری درختان سطح شهر را در کاهش مصرف آب موثر و با اهمیت دانست و گفت: برای اجرای این طرح نیز اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال نیاز داریم که با اجرای این طرح‌ها میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

 

محمدی یادآور شد: طرح جداسازی آب شرب در دو بوستان معلم و فجر اجرا و حدود ۳۰ درصد از چمن‌های سطح شهر نیز جمع‌آوری شده است.

 

شهردار زرند با بیان اینکه هم اکنون فضای سبز بعضی از ادارات، نهادها و ارگان‌ها از آب شرب شهری استفاده می‌کنند، از آمادگی شهرداری برای آبرسانی سیار و نگهداری فضای سبز ادارات خبر داد که خود نقش موثری در کاهش مصرف آب شرب خواهد داشت.

 

“یدالله ضیاالدینی” مدیر آب و فاضلاب روستایی زرند با بیان اینکه این اداره به ۲۲ هزار مشترک روستایی خدمات ارائه می‌کنند، گفت: در ۵۴ روستای این شهرستان آبرسانی با تانکر انجام می‌شود و در بعضی نقاط روستاهای دهستان دشتخاک، سربنان و جرجافک آب جیره‌بندی شده است.

 

وی با بیان اینکه راندمان آب و چاه‌های شرب منطقه ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش داشته است، افزود: فرسودگی ۶۰ درصدی شبکه‌های آبرسانی از دیگر مشکلات مناطق روستایی است که این امر سبب شده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از آب استحصالی به هدر رود در صورتی که سالانه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یابد طی مدت سه تا چهار سال آینده شبکه آب روستایی بازسازی خواهد شد.

 

“محمد مختاری” جانشین رئیس اداره آب و فاضلاب شهری زرند گزارشی از وضعیت آب شرب شهری ارائه کرد و گفت: در تعدادی از شهرک‌ها با کمبود شدید آب مواجه هستیم و مشکلاتی برای شمار زیادی از شهروندان به وجود آورده است.

 

انتهای پیام/فارس