شهردار زرنددر گفتگو با صدای زرند:

شورا برای توزیع قدرت و واگذاری امور به‌ مردم است/ حضور لیست ها می تواند موجب رونق انتخابات شود

محمدی شهردار زرند گفت: شورا حلقه اتصال حاکمیت و مردم و برای توزیع قدرت و واگذاری امور به‌ مردم است.

شهردار زرند گفت: شورا حلقه اتصال حاکمیت و مردم و برای توزیع قدرت و واگذاری امور به‌ مردم است.

 

Mohammadi Shahrdar Zarand 4

مهندس “احمد محمدی” شهردار زرند در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، گفت: اعضای شورا باید افرادی دلسوز باشند به گونه ای که خودشان را فدای شهر کنند نه اینکه بخواهند شهر را فدای خودشان کنند.

 

وی با بیان اینکه تشکیل شوراها در نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت مردم سالاری و دموکراسی می باشد، گفت: اگر از این بُعد به کارایی شوراها در سال های اخیر نگاه کنیم شوراها نقش بسیار مثبتی داشته اند اما اگر نگاه ما نگاه انجام مستقیم خدمات باشد میتوان ایراداتی گرفت اما اصل شورا برای توزیع قدرت و تقویت مردم سالاری است.

 

محمدی بیان داشت: درحال حاضر متاسفانه شوراها فعالیت خود را محدود به شهرداری کرده اند. این ایراد از سوی اعضای شورا نیست بلکه ساز و کار مناسب قانونی و اجرایی در این زمینه دیده نشده است که بتوانند در سایر امور نظیر فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و مدیریتی شهر به صورت قانونی ورود کنند.

 

وی نظارت بر شورا با مشکلاتی همراه دانست و گفت: متاسفانه در خصوص نظارت بر شوراها ساز و کار مناسب قانونی که اجرایی شده باشد وجود ندارد.

 

شهردار زرند وجود تخصص در مدیریت شهری را برای اعضای شورا لازم دانست و اظهارداشت: شهر به عنوان یک کالبد زنده و در حال پیشرفت و توسعه، با نیازهای متنوع و متغیر نیازمند مدیریت شهر متعهد و متخصص در امور شهر می باشد.

 

وی گفت: حضور لیست ها می تواند موجب رونق انتخابات شود اما لیست های جناحی که صرفا بر مبنا مسائل سیاسی بسته شده باشد جالب و مفید نیست اما لیستی که ترکیبی از افراد متخصص و متعهد باشد می تواند بسیار مناسب باشد.

 

وی افزود: وجود نگاه صرفاً سیاسی منجر به متلاشی شدن شوراها و شهر خواهد شد.

 

وی نظارت شورا بر امور شهر و شهرداری را لازم دانست و بیان داشت: نظارت اگر به سمت دخالت و ممانعت از توسعه نباشد جزیی از وظایف شوراها خواهد بود اما در غیر این صورت برای شهر و مردم مضر خواهد بود.

 

انتهای پیام/

خبرنگار: زکیه سلیمی زرندی