امام جمعه زرند:

امام علی (ع) تقسیم کننده معیار حق و حقیقت است / توفیق خدمت به والدین را از دست ندهید

” امام جمعه زرند با عرض تبریک میلاد امیر المومنین (ع) گفت: مقام امام علی (ع) خیلی بالاست که کسی به غیر از خداوند و رسولش حق حضرت را نشناخت.

امام جمعه در مراسمی که بمناسبت سالروز ولادت امام علی (ع) در سقاخانه ابوالفضل (ع) زرند برگزار شد، بیان داشت: امام علی (ع) تقسیم کننده معیار حق و حقیقت است.

 

به گزارش صدای زرند، حجت السلام والمسلمین “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند با عرض تبریک میلاد امیر المومنین (ع) به همه شیعیان به خصوص به محضر مقام معظم ولایت که پدر معنوی ایران اسلامی است، گفت: مقام امام علی (ع) خیلی بالاست که کسی به غیر از خداوند و رسولش حق حضرت را نشناخت.

 

EmamJome Ebrahimi SZ532d03

 

وی ادامه داد: در کیفیت تولدِ امام علیی (ع)، راوی نقل می کند که فاطمه بنت اسد وارد خانه کعبه شدند و بعد از مناجات با خداوند دیوار کعبه ترک خورد و فاطمه بنت اسد داخل شدند، مردم هرکار کردند که از در وارد شوند نتوانستند تا اینکه فهمیدن مصلحت خداوند است مادر امام علی (ع) چهار روز داخل خانه کعبه بودند و بعد از چهار روز ایشان از همان شکافت با نوزاد تازه متولد شده بیرون آمدند.

 

حجت اسلام ابراهیمی همچنین گفت: وقتی فاطمه بنت اسد می خواستند بیرون بیایند یک منادی ندا داد که اسم او را “علی” بگذار که من خداوند علی اعلی هستم؛ اسمش را از نام خودم اشتقاق کردم هر کس علی را دوست بدارد من را دوست دارد و هرکس او را دشمن بدارد با من دشمن است.

 

وی گفت: آیات قرآن و روایت زیادی در احترام به والدین و احسان کردن به پدر و مادر است و همانطور که از آیات برداشت می‌شود احسان  یعنی خوبی کردن بدون منت گذاشتن و غر زدن، و هر کس باید خودش مستقیماً کمر همت برای خدمت به والدین ببند و در خدمت پدر و مادر باشد. چرا که در قرآن خداوند می فرماید «وَ بِالوالِدَینِ إِحسانًا» یعنی مستقیماً خودتان خدمت کنید نه پرستار، آسایشگاه، اگر سعادت دنیا و آخرت را می خواهید توفیق خدمت به پدر و مادر را از دست ندهید.

 

انتهای پیام/