معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان:

۲۴۶ نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای استان کرمان انصراف دادند/سرمایه گذاری ۷۶ هزار میلیارد تومان در طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: تاکنون ۲۴۶ نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کرمان انصراف دادند.

به گزارش صدای زرند، “حمید ذکاء اسدی” معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان  عصر یکشنبه در اولین جلسه شورای اداری استان کرمان در سال ۹۶ اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه ۹۵ زنگ شروع روند اجرایی انتخابات توسط وزیر کشور نواخته شد.

 

movan ostandar

 

وی افزود: بعد از تشکیل هیئت های اجرایی در بخش ها و شهرستان ها مرحله نام نویسی داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد و اکنون بحث بررسی صلاحیت ها و استعلامات در بین هیئت های اجرایی و نظارت در حال انجام است.

 

ذکاءاسدی عنوان کرد: ۱۷ هزار و ۳۹۰ نفر کل داوطلبانی بودند که برای انتخابات شوراها ثبت نام کردند این در حالی که کرسی های شوراهای استان هشت هزار و ۳۱۳ نفر است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: برای شوراهای اسلامی کل شهرهای استان کرمان دو هزار و ۲۱۶ نفر ثبت نام کرده اند که کرسی های آن ۳۷۷ نفر است.

 

وی تصریح کرد: کل داوطلبان روستایی ۱۵ هزار و ۱۷۴ نفر ثبت نام کرده اند و کرسی ها آن هشت هزار و ۵۳۶ نفر است.

 

ذکاء اسدی بیان داشت: تا امروز ۲۴۶ نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کرمان انصراف داده اند.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواری مردم موجب شد مشارکت مردم استان کرمان از میانگین کشور در انتخابات سال ۹۴ بالاتر باشد، عنوان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشارکت مردم استان کرمان ۶۳ درصد بود این در حالی است که مشارکت مردم در کل کشور ۶۲ درصد بوده است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان بیان داشت: امیدواریم با توجه به وضعیتی که در استان کرمان وجود دارد، انتخابات اردیبهشت ماه باشکوه، امن، سالم و با حضور هر چه بیشتر مردم نسبت به دوره های قبل برگزار شود.

 

ذکاءاسدی گفت: نتایجی که از ابتکارات مسئولان استان به دست آورده ایم و همچنین دارایی هایی که در استان داریم می تواند مردم و مسئولان را کاملا امیدوار کند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اینکه با مدیریت جهادی استاندار کرمان و همراهی مدیران توانسته ایم به موفقیت های چشمگیری در کشور دست پیدا کنیم، افزود: هر شخصیت کشوری و مدیری که از استان کرمان بازدید داشته، از پیشتازی استان کرمان در اقتصاد مقاومتی و بالابردن سطح معیشت مردم تعریف کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۷۶ هزار میلیارد تومان در طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان سرمایه گذاری شده است، بیان داشت: ۲۱ هزار میلیارد تومان از بودجه بخش خصوصی و عمومی عملیاتی شده و ۱۶ هزار میلیارد تومان از این طرح ها به بهره برداری رسیده و تا کنون ۲۰ هزار شغل در این زمینه ایجاد شده است.

 

ذکاء اسدی بیان کرد: افتخار استان کرمان این است که مقام معظم رهبری به قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی مهر تایید زدند و فرمودند «کارهایی که در قلعه گنج صورت گرفته خوب است و باید در جاهای دیگر انجام شود».

 

وی با اشاره به اینکه کرمان جزء سه استان برتر از نظر امنیتی در کشور است، گفت: با توجه به بحث های مواد مخدر، اتباع بیگانه و پهناوری استان، طبق اظهار مدیرکل امنیتی وزارت کشور، کرمان جزو سه استان برتر کشور در حوزه امنیت است و حادثه روزهای اخیر در روستای کشیت شهداد نشان دهنده آمادگی استان و نیروهای مختلف در زمینه مسائل امنیتی است.

 

ذکاء اسدی تصریح کرد: باید مدیران توجه داشته باشند که در انتخابات اردیبهشت ماه سال جاری نیروهای دولتی و امکانات بیت المال بی طرفی کامل باشند و در عین حال پشتیبانی کامل در برگزاری انتخابات را داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه شوراها نقش کلیدی در عمران و آبادانی شهرها و روستاها دارند، افزود: از مردم درخواست می کنیم در انتخاب اصلح به ویژه در شوراهای اسلامی دقت کنند و امیدواریم با اتحاد، همدلی و مساعدت همه مدیران انتخابات باشکوه، سالم و قانونی برگزار کنیم.

 

انتهای پیام/مهر