مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان:

اعزام یک تیم واکنش سریع به همراه یک بالگرد استان کرمان به مناطق زلزله زده خراسان رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: یک تیم واکنش سریع به همراه یک بالگرد از این استان بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه ۶ ریشتری خراسان رضوی به این منطقه زلزله زده اعزام و هم اکنون در این مناطق مستقر شده است.

به گزارش صدای زرند، “علی گنج کریمی” مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمان آمادگی اعزام نیرو و اقلام امدادی به مناطق زلزله زده خراسان رضوی را دارد.

 

balgard

 

وی تصریح کرد: تیم های امداد و نجات، واکنش سریع، آوار، آنست (سگ های تجسس و نجات)، اسکان اضطراری و حمایت های روانی به صورت آماده باش صد در صد به منظور امدادرسانی هرچه بیشتر به مناطق زلزله زده خراسان رضوی در جمعیت هلال احمر کرمان مستقر است.
زلزله ‌ای با شدت ۶ ریشتر ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه پیش از ظهر چهارشنبه بخش ‌هایی از چند شهرستان خراسان‌ رضوی را در مرکز و شرق این استان لرزاند.
به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین لرزه عمق ۱۰ کیلومتری زمین در شهر سفیدسنگ از توابع بخش قلندرآباد شهرستان فریمان در ۱۰۰ کیلومتری جنوب مشهد بوده است.
این زمین لرزه در مشهد نیز کاملا محسوس بود؛ بنا به گزارش برخی منابع شبکه تلفن برخی مناطق به دنبال این زمین لرزه دچار اختلال شده است.
مشخصات جغرافیایی این زلزله عرض ۶۰،۲۳ و طول ۳۵،۸۳ ثبت شده و خسارات جانی و مالی به همراه داشته است.
مرکز لرزه نگاری اعلام کرده پس از زلزله ۶ ریشتری، چند پس لرزه نیز سفید سنگ را لرزانده است.

 

انتهای پیام/