فرمانده انتظامي استان کرمان:

۱۸۲ فقره تصادف فوتی در نوروز امسال/کاهش ۲۱ درصدی میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات در محورهای مواصلاتی استان

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اجرای طرح ویژه ترافیکی نوروز ۹۶، گفت: میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری در استان ۲۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش صدای زرند، سردار “رضا بنی اسدی فر” با بیان اینکه در طرح نوروزی سال گذشته ۳۸۸ نفردر محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: این میزان در مدت مشابه امسال ۲۱درصد کاهش یافته است.

 

marg o mir


وی با اشاره به اینکه ۲۴۹ نفر در نوروز امسال بر اثر تصادفات مجروح و به بیمارستان ها منتقل شدند،گفت:در مجموع ۱۸۲ فقره تصادف فوتی و جرحی در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: عدم توجه به جلو (خسنگی وخواب آلودگی) ، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ از مهمترین علل تصادفات  برون شهری به شمار می آیند.

 

وی در ادامه گفت:واژگونی و برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر از شاخص ترین نوع تصادفات در این ایام بوده اند.

 

سردار بنی اسدی افزود: محورهای”انار-رفسنجان”،”شهربابک-انار”،”کرمان- سیرجان”و “جیرفت-کرمان”از حادثه خیزترین محورهای مواصلاتی استان در نوروز ۹۶ بوده است.

 

فرمانده انتظامی استان در پایان گفت: امروزه حوادث رانندگی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر انسان ها است که ما می توانیم با ارائه برنامه های مستمر آموزشی در راستای ارتقا سطح فرهنگ رانندگی  در ایجاد تغییر در رفتار رانندگان دخیل باشیم.

 

انتهای پیام/