در نشست ستاد تسهیلات نوروزی مطرح شد;

طرح «آرامش بهاری» در جوار امامزادگان زرند اجرا می شود/ وضعیت حضور گردشگران در شهرستان زرند نمودار صعودی دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند از اجرای طرح آرامش بهاری در اماکن متبرکه و امامزادگان زرند همزمان با ایام نوروز سال ۹۶ خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند از اجرای طرح آرامش بهاری در اماکن متبرکه و امامزادگان زرند همزمان با ایام نوروز سال ۹۶ خبر داد.

SADEGHZADEH ZAVARE

به گزارش صدای زرند، نشست ستاد تسهیلات نوروزی طرح «آرامش بهاری» با حضور صادق زاده معاون فرماندار زرند و برخی مسئولین اجرایی شهرستان در فرمانداری زرند برگزار شد.

 

حجت الاسلام زواری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند با تشریح برنامه های استقبال از بهار با عنوان طرح «آرامش بهاری» در امام زادگان شهرستان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده اند بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند، بنابراین این فرمایش باید سرلوحه کار خادمان این امام زادگان عزیز شوند و زمینه های ایجاد آرامش و تبدیل شدن این بقاع متبرک به قطب های فرهنگی فراهم شود.

 

وی ارتقای سطح فرهنگی و دینی و  ارائه تسهیلات لازم به مسافران نوروزی را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد، و افزود: در این طرح برنامه‌هایی همچون مراسم تحویل سال نو، سفره هفت سین قرآنی، غبارروبی قبور مطهر شهدا در جوار بقاع متبرکه همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود.

 

زواری ادامه داد: برای اجرای اصولی طرح آرامش بهاری باید محیط امامزاده ها کاملا مهیا باشند و در این راستا رعایت بهداشت و پاکیزگی محیط اماکن مذهبی، امامزاده ها و بقاع متبرکه ضروری است و باید هیئت امنا به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند ضمن تشکر از تلاش های تمامی اعضای هیئت امناهای اماکن متبرکه، تصریح نمود: تعطیلات نوروزی فرصت بسیار مغتنمی است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم و خادمان ضروری است با لباس های فرم یک شکل و رفتاری مناسب و اسلامی پذیرای میهمانان نوروزی و زائران باشند.

 

وی همچنین ابراز داشت: توجه به اسکان زائران، ایجاد پارکینگ برای خودروها، رعایت عفاف و حجاب در حریم امامزاده ها، تامین امنیت حرم، روشنایی، نیازهای ضروری و بازدید مستمر از امامزاده از دیگر کارهایی است که باید توسط خدام و هیئت امنا صورت گیرد.

 

 

وضعیت حضور گردشگران در شهرستان زرند نمودار صعودی دارد

 

“علی صادق زاده” معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت شهداء و با تبریک پیشاپیش سال نو، با بیان اینکه مردم از تمام ایران و گوشه کنار جهان به منظور زیارت و تمسک از بقاع متبرک و مقدس امام زادگان (ع) به این محل های دینی، مذهبی می آیند و خادمان این بقاع باید از این اجتماع باشکوه که بر مبنای عشق مردم به این اماکن مقدس است می توانند برنامه ریزی کنند و به ارائه خدمات فرهنگی بپردازند.

 

وی با بیان اینکه اینگونه خدمات نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت، اظهار داشت: همچنین استفاده از خدام افتخاری و نیروهای داوطلب واجد شرایط و دارای رفتارنیکو و اخلاق پسندیده در بقاع متبرکه‎ و ارائه خدمات رفاهی به زائرین و گردشگران توسط خدام و کارکنان بقاع متبرکه را از مهمترین ویژگی های بارز اجرای این طرح برشمرد.

 

معاون فرماندار زرند با اشاره به ترانزیتی بودن شهرستان افزود: طبق آمار سال های گذشته وضعیت حضور گردشگران در شهرستان زرند نمودار صعودی دارد و این وظیفه ما را برای سیاست گزاری در این حوزه سنگین تر نموده است.

 

صادق زاده تصریح کرد: اجرای این طرح در جذب توریست به شهرستان و رونق صنعت گردشگری نقش بسیار مهمی را خواهد داشت و در شناساندن پتانسیل ها و ظرفیت های بلقوه موجود شهر زرند نیز موفق عمل خواهد کرد.

 

 

اماکن متبرکه بعنوان مهمترین مکان های اسکان و اقامت در نوروز هستند

 

“محمد اسلامی” رئیس اداره میراث فرهنگی زرند اظهار داشت:گردشگری زیارتی از اهم گردشگری های رایج است و خوشحالیم که مدیریت و مجموعه اوقاف بخوبی این موصوع را درک کرده اند.

 

وی از تشکیل گروه آمار مسافران خبر داد و گفت: برای برنامه ریزی بهتر نیازمند آمار واقعی هستیم و اماکن متبرکه بعنوان مهمترین مکان های اسکان و اقامت در نوروز باید آمار مسافران را مرتبا به دبیرخانه اعلام نمایند.

 

انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند: اکبر ابراهیمی