یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان:

کاهش ۱۲۸ هزار پرونده به ۹۳ هزار پرونده موجودی پرونده‌ها در دادگستری کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از کاهش ۲۸ درصدی موجودی پرونده‌ها در دادگستری استان خبر داد.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان از کاهش ۲۸ درصدی موجودی پرونده‌ها در دادگستری استان خبر داد.

 

به گزارش صدای زرند، یدالله موحد پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از قضات و کارکنان برتر دادگستری استان کرمان ضمن گرامیداشت روز شهدا اظهار داشت:در مجموع طی سال ۹۵ شاهد کاهش هشت درصدی ورودی پرونده به دادگستری استان کرمان بوده‌ایم.

 

موحد با بیان اینکه شاهد کاهش ۲۸ درصدی موجودی پرونده‌ها در دادگستری استان کرمان هستیم، یادآور شد: طی سه سال گذشته موجودی دادگستری استان کرمان از ۱۲۸ هزار پرونده به ۹۳ هزار پرونده کاهش یافته است.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در حوزه منابع انسانی نیز اقدامات خوبی در زمینه جذب اختصاصی قضات صورت گرفته و سعی داریم مشکلات کمبود کادر قضائی را با برگزاری دوره‌های کارآموزی قضائی به صورت ریشه‌ای برطرف کنیم.

 

وی به تشریح عملکرد معاونت‌های مختلف دادگستری استان کرمان در سال ۹۵ پرداخت و افزود: کرمان در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین و استفاده حداکثر از سیستم مدیریت پرونده جزء پنج دادگستری برتر کشور بوده است.

 

موحد با اشاره به اینکه دادگستری استان کرمان در سالی که گذشت در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور حائز رتبه برتر شد، بیان داشت: اقدامات ارزشمندی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان صورت پذیرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه هر سازمانی که به‌دنبال موفقیت است باید همواره عملکرد خود را در بازه‌های زمانی مختلف ارزیابی کند، ادامه داد: باید پس از ارزیابی عملکردها نقاط قوت برنامه‌های اجرا شده تقویت و در راستای اصلاح امور و رفع معایب و نواقص تلاش کنیم.

 

این مقام ارشد قضائی استان کرمان دادرسی عادلانه، تسریع در امر رسیدگی به پرونده‌ها همراه با دقت، چابک کردن سیستم و کسب رضایتمندی عمومی را آیتم‌های یک دادگستری موفق برشمرد و اظهار کرد: رضایتمندی عمومی از دستگاه قضائی زمانی حاصل می‌شود که فرد مراجعه کننده هنگام خروج از سیستم احساس عدالت و امنیت کند.

 

yadollah movahed

 

انتهای پیام/فارس