رئیس اداره منابع طبیعی زرند خبر داد:

احیای ۳۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی زرند/ غرس ۱۰هزار اصله نهال در زرند

در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از ۳۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان زرند احیاء شد.

در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از ۳۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان زرند احیاء شد.

nahal

به گزارش صدای زرند، “علی میرزایی” رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان زرند گفت: در راستای تحقق شعار سال از ابتدای سال تاکنون اجرای طرح عرصه های منابع طبیعی در شهرستان زرند در اولویت جدی قرار گرفته است.

 

وی افزود: در این راستا با مشارکت مرتعداران و مجریان طرح های بهره برداری وبدون پرداخت هزینه دولتی با مشارکیت ۱۰۰ نفر بیش از ۳۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان با کشت انواع بذر گیاهان با ارزش مرتعی نظیر آنغوزه، وگونه های جنگلی همانند بادام کوهی وتاغ احیا شده است.

 

میرازیی با تاکید بر مشارکت اقشار مختلف مردم در حفاظت واحیای عرصه های طبیعی در راستای تحقق طرح اقتصاد مقاومتی در بخش منابع طبیعی، افزود: در آستانه هفته منابع طبیعی با همکاری خودجوش مردمی تعداد ۵۰نفر از کارکنان شرکت فولاد تکنیک وهمکاری تامین اجتماعی ومحیط زیست بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی منطقه حتکن با کاشت انواع بذر، ارژن،بادام کوهی، آنغوزه، اشترک،احیاء گردید که نمونه بارز مشارکت عموم مردم دوستدار طبیعت در احیاءعرصه های منابع طبیعی است.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰درصد از مساحت ۵۷۴ هزار هکتاری شهرستان تحت مدیریت منابع طبیعی این شهرستان قرار دارد، خاطرنشان کرد: برای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی نیازمند همکاری و مشارکت بیش از پیش مردم و مسئولین و سازمانهای مردم‌نهاد هستیم که با فرهنگ سازی و اجرای برنامه‌های مختلف در این حوزه می‌توانند نقش موثری راایفا کنند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی زرند یادآور شد: در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی با همکاری مراجع قضایی ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان زرند از دست متجاوزان خارج شد و ۵۷ پرونده متخلف دیگردر قالب ۱۵ هکتار تشکیل و به مراجع قضایی معرفی و منجر به صدور حکم شده است و بزودی حکم خلع ید اجرا می شود.

 

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران