تحلیلی پیرامون نظرسنجی بهترین شهردار زرند

از علی‌شفیعی تا دفاع بد از…!

همان‌طور که نمی‌توان منکر کارهای محمدی در شهر بود دور از انصاف است چشم بر کارهای که در زمان‌ مدیریت‌ رشیدی، شفیعی، عرب‌نژاد، عسکری، یزدانپناه… بست؛ قضاوت “تیکی” (علامتی برای چهار گزینه‌) در مورد افراد بدون شناخت ظرفیت‌ و پتانسیل‌ موجود شهرداران وقت، یک اشتباه فاحش است و هیچ انسان منصفی حاضر به قبول آن نیست.

صدای زرند؛ حسن‌ضیاءالدینی: پسی چند، کانالی، نظرسنجی با این موضوع انجام داده است: بهترین شهردار زرند در چند سال گذشته کدام است و نام‌های احمد محمدی، علی شفیعی، یدالله عربنژاد و سیدجواد رشیدی را به رای گذاشت.

 

Nazarsanji Shahrdarha4213Sz2s35

 

نفس این کارها که یخ خبرهای یک دست سینوسی را آب می‌کند خوب است ولی وقتی در یک کانال که قریب به یقین نسل سوم انقلاب در آن عضو هستند و نامش به نام جوان زینت داده شده است، پس منطقاً این نسل نباید دوران شهرداری سیدجواد رشیدی و تا حدودی سکانداری علی شفیعی را بر شهرداری زرند یاد داشته باشند. حال از طرفی رزومه‌ی کارها و دستاوردهای این افراد در جایی انتشار نیافته است و تنها می‌توان به تاریخ شفاهی که از زبان مردم کوچه و بازار شنیده می‌شود استناد کرد.

 

با توجه به اینکه دایره اطلاعات شهروندان در مورد کارهای انجام شده در یک سازمان، اداره و… گسترده نیست. افراد نیز از ظَن خود چاشنی سخنانش را مزمزه می‌کند پس نمی‌تواند نتایج استخراج شده از این اطلاعات، جامع، کامل و بدون جهت‌گیری باشد. حال با این توضیحات، جوان بیست چند ساله‌ی زرندی چگونه می‌تواند آگاهانه و منصفانه از بین چهار گزینه‌ای که دوران مدیریت ۲تن از آنها را درک نکرده “بهترین” را انتخاب کند؟!

 

در این نظرسنجی نکته‌ای است که تحلیل آن خالی از لطف نیست؛ علی شفیعی بعد از محمدی و رشیدی در این نظرسنجی مقام سوم را دارد. نتیجه‌ای که از نگاه نویسنده این سطور جای تامل دارد!

 

سیدجواد رشیدی ۱۱ سال و علی شفیعی ۸سال شهردار زراوند تاریخی بوده‌اند، پس املایی به همین درازا در مدیریت شهری دارند، پس عقلاً و منطقاً نمی‌توان با مدیریت بیش از یک ساله احمدمحمدی مقایسه شوند!

 

املای مدیریت بدون غلط نیست؛ مسئله که هر قضاوت کننده‌ی منصفی باید آن را مدنظر داشته باشد! بی‌شک هر زمانی مقتضیات خودش را دارد و شهرداری زرند جدا از این چارچوب نیست، همان‌طور که در زمان مدیریت محمدی آسفالت اولویت اول شهرداری است همین اولویت در دوران شهرداری شفیعی جایگاه چندم را داشت، نه اینکه مهم نباشد ولی عطشی که حالا برای این کار وجود دارد در زمان شهرداری علی‌شفیعی وجود نداشت و مردم هم از مدیریت وی راضی بودند؛ نشان به همان نشان که شهروندان به اعضای شورای سوم که شفیعی را در پست شهرداری ابقاء کردند در دور چهارم شورا (۲نفر از ۵نفری که آمدند) رای مجدد دادند و دوباره مورد اعتماد شهروندان زرند قرار گرفتند.

 

اگر چه کلید انتخاب زرند به عنوان شهر منتخب یونسکو  در زمان سید‌جواد رشیدی زده شد ولی در زمان شهرداری شفیعی با قدرت ادامه یافت. در سال ۸۹ و ۹۰ لوح تقدیر و تندیس نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری‌های کشور از بین ۳۵۰شهرداری از آن زرند شد که خود حکایت از مدیریت هوشمند شفیعی دارد؛ چند هفته پیش شهروندی مطلبی به صدای زرند فرستاده که قابل تامل است: «هرکس تونست گل ببیند و عکس سلفی با گل در شهر بگیرد و بفرستد جایزه دارد!!» اگر چه عده‌ای خواهند گفت در زمستان و گُل!؟ سوالی که بعضی عوام از سر ندانستن و سیاسیون از سر رندی مطرح می‌کنند! اما واقعیت چیز دیگر است، خبرگزاری ایرنا از زبان شهردار خلخال نوشت: با هدف زیباسازی شهر و استفاده از ظرفیت های “زمستانی” بیش از یک هزار بوته گل زمستانی و زینتی از جمله کلم زینتی، گُل ابری و نقره‌ای در میادین و بوستان‌های این شهر کاشته می‌شود. یا همین خبرگزاری گزارش داد: شهردار کامیاران کاشت ۳۰ هزار نشاء گل “زمستانه” در پارک‌ها و بلوارها با کاشت گل‌های بنفشه، میمون، قرنفل، همیشه بهار، مینای چمنی، مینای وصال، کلم زینتی و داوودی را آغاز کرد تا در فصل سرد “زمستان” رنگ و بوی بهاری به شهر بدهد!

 

نگارنده با آوردن موضوع دم‌دستی بالا خواست بگوید، ناگفته‌های بسیاری پیرامون مدیران شهری از سال‌های دور تا حال است!! پس…

 

همان‌طور که نمی‌توان منکر کارهای محمدی در شهر بود دور از انصاف است چشم بر کارهای که در زمان‌ مدیریت‌ رشیدی، شفیعی، عرب‌نژاد، عسکری، یزدانپناه… بست؛ قضاوت “تیکی” (علامتی برای چهار گزینه‌) در مورد افراد بدون شناخت ظرفیت‌ و پتانسیل‌ موجود شهرداران وقت، یک اشتباه فاحش است و هیچ انسان منصفی حاضر به قبول آن نیست.

 

می‌گویند دفاع بد، خطرناک‌تر از حمله کردن خوب است؛ به اعتقاد این قلم این نظرسنجی قبل از اینکه پوان مثبتی برای کسی باشد خواه ناخواه موجب کدورت و تفرقه بین شخصیت‌های موجه شهر شده و ترکش این اختلاف‌ها قبل از همه منافع شهروندان زرند را نشانه می‌رود.

 

انتهای پیام/