به همت اداره میراث و فرهنگی شهرستان زرند برگزار شد:

همایش «سوهان و اقتصاد مقاومتی» در زرند برگزار شد

به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند و با حضور مسئولین شهرستانی و تنی چند از سوهان‌پزان شهرستان زرند همایش «سوهان و اقتصاد مقاومتی» در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان زرند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صدای زرند، در این مراسم ماشاالله عربپور مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان زرند گفت: اصول اولیه هر غذا بحث امنیت آن است و در تولید مواد غذایی باید آیین‌نامه غذایی را در نظر داشته باشیم و در بحث سلامت موادغذایی نیز باید دوره بهداشت را بگذرانیم و کارت سلامت از لزوم تولید در صنایع غذایی می‌باشد و رعایت اصول بهداشتی هم در این مسیر مهم می‌باشد.

 

ایشان درباره رعایت نظافت فردی و بهداشت در محیط کارگاه‌های تولید سوهان گفت: بحث تولید سوهان باید بهداشتی باشد و اصول اولیه بهداشت باید رعایت شود و مجوز بهداشتی لازم هم حتما باید گرفته شود. در بحث بازارپسندی سوهان و برای کیفیت بیشتر سوهان زرند باید امنیت بهداشتی این محصول رعایت کنیم. باید بحث تولید اهمیت داشته باشد و هر ماده غذایی از شهرستان زرند خارج می‌شود باید دارای کد بهداشتی باشد تا بتوانیم نظارتی بر مواد غذایی داشته باشیم.

 

محمد اسلامی رئیس نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند درباره اجتماع سوهان‌پزان شهرستان زرند گفت: برای اولین بار در زرند سوهان‌پزان شهرستان در یک جا جمع شده اند و ملی شدن سوهان زرند از سال ۹۲ آغاز شد و امسال شاهد به ثمر رسیدن این تلاش چند ساله بودیم که در این زمینه باید از سوهان‌پزان شهرستان زرند تشکر کنیم که باعث شدند اتفاقی بزرگ برای سوهان زرند به ثبت برسد.

 

ایشان گفت: هیچ کجا نمی‌توانند مانند زرند سوهان تولید کنند و محصول سوهان زرند منحصر به فرد است که در این مسیر بخش‌های مختلف وظیفه همکاری دارند تا تولید سوهان به صورت عمده به ثمر برسد مثلاً جهاد کشاورزی وظیفه دارد برای تک تک سوهان‌پزان مجوز صادر کند. دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در حال پیگیری بیمه سوهان‌پزان می‌باشد و سرهنگ شاهرخی فرمانده سپاه پاسداران هم در بحث تسهیلاتی سوهان‌پزان قول حمایت داده است.

 

وی گفت: از شورا اسلامی شهر زرند هم خواسته‌ایم تا نام یکی از خیابان‌ها یا میدان‌ها را به اسم سوهان نام‌گذاری کنند!

 

سید مهدی قویدل دادستان شهرستان زرند در این مراسم گفت: امیدواریم شاهد این باشیم شهرستان زرند به خارج از کشور سوهان صادر کند. امروزه تحریم‌هایی بر کشور ما حاکم است که باید به سمت و سویی برویم تا اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و تمام مسئولین باید پیگر باشند تا این امر در ایران محقق شود.

 

ایشان درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی مردمی بودن. اقتصاد مقاومتی از کارگاه‌های کوچک مانند همین سوهان‌پزی کوچک به وجود آید و از اصول مهم اقتصاد مقاومتی مردمی بودن آن است.

 

حبیب الله خنجری فرماندار زرند نیز درباره بحث کارگاه‌های سوهان پزی گفت: ما خواسته مقام معظم رهبری را عملی کرده‌ایم و خوشحالیم کارگاه‌های سوهان‌پزی در شهرستان زرند راه افتاده‌اند و در حال حاضر بیش از ۷۰ نفر را مشغول به کار گرفته‌اند و این مشاغل تحت تاثی تحریم‌ها نیز قرار نمی‌گیرند.

 

ایشان درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اگر مردم به اقتصاد مقاومتی ورود کنند موفق خواهیم شد. مجموعه شهرستان زرند پیگیر بودند تا سوهان زرند ثبت ملی شود. هنوز قم با آن قدمت سوهانش، ثبت ملی نشده است که این نشان از پگیری‌های مجموعه مسئولین شهرستان دارد.

 

وی رو به سوهان‌پزان زرندی اظها داشت: اکنون آبروی شهرستان زرند در دستان شما است و باید این محصول را باکیفیت خوب تولید کنید و با دریافت مجوزهای قانونی یک محصول با کیفیت را تولید کنید و در این مسیر مسئولین هم کمک‌های لازم را خواهند داشت.

 

سرهنگ علی اکبر شاهرخی فرمانده سپاه پاسداران زرند و مهندس امیری به نمایندگی از جهاد کشاورزی نیز از دیگر افرادی بودند که در این جلسه پیرامون موضوع «سوهان و اقتصاد مقاومتی» سخنانی را بیان داشتند.

 

IMG 2577

IMG 2562

IMG 2568

IMG 2578

 

انتهای پیام/