همزمان با ایام الله دهه فجر:

مراسم پیشگیری از آسیب های اجتماعی در زرند برگزار شد/ آسیب های اجتماعی یک بحران است

به همت اداره آموزش و پرورش و سپاه پاسداران شهرستان زرند و با حضور معلمان شهرستان زرند و آقای دکتر طهماسبی از قم مراسم پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سالن دبیرستان خوارزمی شهر زرند برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، حسین کاظمی رئیس اداره آموزش و پرورش زرند در این مراسم ضمن خیرمقدم و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر درباره بحث آسیب های اجتماعی گفت: بحث آسیب های اجتماعی یک بحران اجتماعی است. اداره آموزش و پرورش می تواند به عنوان بزرگترین نهاد این بحران را برطرف کند و شما معلمین می توانید کمک خوبی در بحث آموزش در این مسیر داشته باشید.

 

ایشان درباره مباحث دینی در کنترل آسیب های اجتماعی نیز گفت: تقویت ارزش های دینی در دانش آموزان و خانواده ها یکی اساسی ترین کارهاست. شما به عنوان همکار ما در مدیریت کنترل آسیب های اجتماعی می توانید کمک زیادی بکنید تا این آسیب ها کنترل و کاهش یابد.

 

دکتر طهماسبی نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم و تبریک دهه مبارک فجر درباره نظام های اجتماعی کشور گفت: نظام های اجتماعی به سه بخش نظام خانواده، نظام آموزشی و نظام الگوها تقسیم می شوند.

 

ایشان گفت: تمام تلاش دشمنان ما برای از بین بردن نظام خانواده است. مدیر شبکه “فارسی وان” می گوید قصد دارم مادران را صدر قرار دهم و نظام خانواده را از بین ببرم. چون از دامان مادر امام خمینی، مقام معظم رهبری، سردار قاسم سلیمانی و… بیرون آمده است. دشمن می خواهد مادران و خانواده را از بین ببرد. آن ها می گویند باید نظام خانواده و نظام آموزشی را از بین ببریم.

 

وی درباره وظایف فردی هرکس در باب کنترل آسیب های اجتماعی گفت: مشکل ما این است که وظایف خود را گم کرده ایم. ما دو وظیفه مهم در مورد این شرایط داریم یکی تربیت صحیح فرزندان و دیگری شناخت آسیب ها و جلوگیری از آسیب هاست. ما معلمان اول مأمور پرورش هستیم و باید بدانیم اصل درس نیست و اصل تربیت است. ۹۰ درصد از کسانی که خانه سالمندان هستند فرزندان دکتر و مهندس دارند.

 

طهماسبی درباره آسیب های اجتماعی گفت: آسیب های اجتماعی متعددی وجود داردکه به طور کلی می توان به آسیب عدم تمایل به آموزه های دینی، آسیب تمایل به جنس مخالف، آسیب دوستان نایاب، آسیب بداخلاقی و نداشتن آداب معاشرت، آسیب اعتیاد، آسیب عدم خودباوری و اعتماد به نفس، آسیب اختلالات روحی و روانی، آسیب ازدواج های ناموفق، آسیب اختلالات جنسی، آسیب خانواده های نابسامان و آسیب فضای مجازی اشاره کرد و ما باید با شناخت هر کدام از این آسیب ها در مسیر برطرف کردن و کنترل آن ها قدم برداریم.

 

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 1

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 2

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 3

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 4

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 5

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 6

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 7

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 8

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 9

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 10

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 11

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 12

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 13

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 14

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 15

marasem pishgiri az asibhaye ejtemaei 16

 

انتهای پیام/