وفایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

شهرستان زرند در حوزه گردشگری پتانسیل های خوبی دارد

وفایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در مراسم جشن ثبت ملی سوهان زرندی گفت: شهرستان زرند در حوزه گردشگری پتانسل های خوبی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در مراسم جشن ثبت ملی سوهان زرندی گفت: شهرستان زرند در حوزه گردشگری پتانسل های خوبی دارد.

 

به گزارش صدای زرند، “محمود وفایی” مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در مراسم جشن ثبت ملی سوهان زرندی ضمن تبریک دهه فجر، گفت: خوشحالم که در جمع صمیمی مردم عزیز منطقه احمدآباد زرند و مسئولین محترم شهرستان زرند و در جمع عزیزانی که خدمت کردند و این امکان را فراهم آوردند تا این جشنواره برگزار شود هستم.

 

jashn sohan zarand 951114 35

وی اظهار داشت: شهرستان زرند در حوزه گردشگری پتانسل های خوبی دارد و میتواند یکی از شهرستان های جذاب ما در این زمینه باش و اتفاقات رخ داده در روستای احمدآباد نشان می‌دهد در این منطقه در انجام کارهای اجرایی هم بستگی و‌جود دارد.

 

وفایی در باب پتانسیل‌های شهرستان زرند در حوزه گردشگری بیان داشت: یکی‌از مزیت ها مهم زرند فاصله نزدیک آن با مرکز استان است و از طرفی می‌تواند از طرف استان یزد هم در این زمینه تقویت شود.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: توجه به گردشگری معادن به عنوان یکی از ظرفیت‌های جدید در گردشکری است که در زرند آغازکننده‌ی این صنعت در استان بوده است و مناطق دیگر مانند راور و کوهبنان نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توانند جاذبه‌های خوبی برای گردشگران خارجی و نیز هموطنان گردشگر داخلی در زمینه ی گردشگری معادن باشند.

 

وی گفت: ثبت ملی سوهان زرندی واقعاً حق این شهرستان بوده است که این محصول به عنوان شیرینی سنتی خوب این دیار همیشه شناخته شده است. ما تلاش می‌کنیم شیرینی‌های سنتی استان را به ثبت ملی برسانیم  و در حال حاضر فالوده، قوتو کرمان و سوهان زرندی ثبت ملی شده اند. مقام معظم رهبری از سوهان زرند به عنوان یک شیرینی ترد و مفید یاد می‌کند که این اشاره رهبر می‌تواند یک سند معتبر و خوب برای این محصول زرند باشد.

 

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط:

عکس/ جشنواره ثبت ملی سوهان زرندی برگزار شد