فرمانده ناحیه مقاومت بسیح سپاه زرند:

کانون اصلی فعالیت های اجتماعی، جامعه اسلامی و بسیجیان مساجد هستند

شاهرخی فرمانده ناحیه مقاومت بسیح سپاه شهرستان زرند گفت: کانون اصلی فعالیت های اجتماعی، جامعه اسلامی و بسیجیان مساجد هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیح سپاه شهرستان زرند گفت: کانون اصلی فعالیت های اجتماعی، جامعه اسلامی و بسیجیان مساجد هستند.

 

shahrokhi

به گزارش صدای زرند، سرهنگ “علی اکبر شاهرخی” فرمانده ناحیه مقاومت بسیح سپاه شهرستان زرند در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد، فرماندهان حوزه و پایگاه‌های مقاومت و جمع کثیری از خواهران و برادران بسیحی که روز یک‌شنبه ۱۰ بهمن ماه در محل تکیه اباالفضل (ع) روستای خیر آباد برگزار شد، گفت: کانون اصلی فعالیت های اجتماعی جامعه اسلامی و بسیجیان مساجد هستند و باید این سنگرها را حفظ کنیم.

 

وی با اشاره به وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام (ره)، افزود: حضرت امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب هسته‌های مقاومت در برابر رژیم ستم شاهی را در مساجد پایه‌ریزی کردند و به‌نوعی کار را از مساجد شروع کردند و لذا تعامل بسیج و مسجد در رشد و شکوفایی معنوی نسل جوان تأثیر بسزایی دارد و نباید از این مهم غافل شد باید تلاش شود ارتباط جوانان با مسجد از طریق مسجد بیشتر شود در این بین مسوولیت فرماندهان پایگاهها، هیات امنا و روحانیون مساجد بسیار سنگین است و فراموش نکنیم مسجد علاوه بر محل عبادت، مرکز یادگیری مسایل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و معارف الهی نیز باشد.

 

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت زرند افزود: بسیجیان بویژه جوانان به عنوان آینده سازان جامعه اسلامی از بزرگ ترین سرمایه های این کشور به شمار می روند و تلاش در جهت توسعه آگاهی های دینی آنان از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: اجرای طرح حلقه های صالحین در مکان مقدسی همچون مساجد در تربیت انسان مکتبی، مومن و انقلابی می تواند نقش بسزایی در رشد و شکوفائی استعدادهای معنوی نسل جوان امروزی داشته باشد و در این راستا همراهی و همدلی ائمه جمعه و جماعات با بسیجیان در جهت تقویت بنیان های فرهنگی جامعه می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی مسئول مرکز راهبردی و شورای امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه زرندنیز در این همایش به تبیین ابعاد مختلف امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و افزود: متاسفانه مصادیق امر به معروف و نهی از منکر به درستی در جامعه اسلام معرفی و تبیین نشده است چرا که همه افراد در جامعه باید نسبت به اشاعه امر به معروف و نهی از منکر احساس وظیفه کنند و با نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک گفتمان حاکم در جامعه می‌توان احساس مسؤولیت عمومی برای اجرای آن را افزایش داد.

 

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر همیشه گفتنی و زبانی نیست بلکه گاهی اوقات باید در عمل نشان داده شود، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به معنای مطالبه ارزش ها و مبارزه با ضد ارزش ها است؛ گاهی اوقات منکر به خاطر جهل فرهنگی است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به نقش تخریبی ماهواره، افزود : ورود ماهواره به خانه را می توان به منزله ورود یک فرد نامحرم ولاابالی دانست که دوست ناباب برای فرزندان است که درصدد اختلاف افکنی بین زنها وشوهرهاست.

 

وی همچنین از ماهواره بعنوان یکی از رسانه های قدرتمند ارتباط جمعی یاد کرد و گفت: این ابزار، به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود، قادر است پیام های تصویری را به دورترین نقاط منتقل کند برنامه های تخریبی و نابهنجاری نیز بدنبال دارد ولذا برای مصونیت جامعه انسانی، به ویژه نهاد خانواده بایستی چاره اندیشی کنیم و در این راستا ایمــن سازی نیـز با بـرنامه ریزی های اساسی برای گسترش شناخت معارف الهی و باورهای اعتقادی و مذهبی در جامعه میسر است که می تواند با گذشت زمان، افراد جامعه را به خود آگاهی و خود باوری برساند.

 

لازم به ذکر است، این برنامه فرهنگی، تربیتی به همت حوزه مقاومت بسیج باقرالعلوم (ع) شهرستان زرند برگزار گردید.

 

 

BASIJIAN ZARAND 01

 

انتهای پیام/

اکبر ابراهیمی