هشتم بهمن ماه;

مجموعه شعر «باران‎ترین» در زرند رونمایی می‎شود

در آستانه ایام‎الله دهه مبارک فجر و در فصل باران از بارانی‎ترین شعر آسمان زرند اثر استاد وجیهه زمانی‎بابگهری با حضور مسؤولان شهرستان، جمعی از شاعران کشوری و محلی، هنرمندان و ادیبان زرندی در روز جمعه هشتم بهمن ماه در سالن اجتماعات فرمانداری زرند رونمایی می‎شود.

هشتم بهمن ماه و در آستانه ایام‎الله دهه مبارک فجر از مجموعه شعر باران‎ترین اثر استاد وجیهه زمانی ‎بابگهری رونمایی می‎شود.

به گزارش صدای زرند، در آستانه ایام‎الله دهه مبارک فجر و در فصل باران از بارانی‎ترین شعر آسمان زرند اثر استاد وجیهه زمانی‎بابگهری با حضور مسؤولان شهرستان، جمعی از شاعران کشوری و محلی، هنرمندان و ادیبان زرندی در روز جمعه هشتم بهمن ماه در سالن اجتماعات فرمانداری زرند رونمایی می‎شود.

 

همچنین به مناسبت این ایام نخستین کارگاه شعر آزاد با حضور کمال شفیعی رئیس مرکز آفرینش‎های ادبی با محوریت «چه نوشتن یا چگونه نوشتن و بررسی ساختار زبان در شعر نو» و حسین جنتی با محوریت «خلاقیت، تخیل و زبان در شعر کلاسیک» در همان محل برگزار می‎شود.

 

در نخستین جشنواره شعر «مهتاب کویر» که در شهرستان زرند به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‎شود از کتاب شاعره خوش‎قریحه زرندی وجیهه زمانی‎بابگهری با عنوان «باران‎ترین» رونمایی می‎شود.

 

در همین راستا به گفت‎وگو با این استاد دانشگاه، مدرس قرآن، نویسنده و شاعره توانمند شهرستان زرند نشستیم که خلاصه آن به شرح زیر است.

 

صدای زرند: لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

زمانی‎بابگهری: من در سال ۶۲ در شهرستان زرند متولد شدم، پس از گذراندن دوران تحصیل در رشته کارشناسی سطح دو از جامعهالزهرای قم فارغ‎التحصیل شدم و در ادامه کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقی خود را از دانشگاه شهید باهنر کرمان اخذ کردم در حالی که جز نفرات اول و رتبه برتر در دانشگاه شهید باهنر بودم.

 

صدای زرند: چه سوابقی در کارنامه کاری خود دارید؟

زمانی‎بابگهری: طی سال‎های گذشته به عنوان مدیر آموزشی مؤسسه فرهنگی و آموزشی قرآن کریم و عترت با همکاری مجمع قاریان و حافظان استان کرمان فعالیت کرده و به عنوان مدرس قرآنی در رشته‎های توحید و ترتیل خدماتی را انجام داده‎ام.

همچنین در سال‎های متمادی به عنوان مشاوره در امور مذهبی و دینی و استاد دانشگاه در رشته‎های عربی و فارسی در شهرستان زرند مشغول فعالیت شدم در حالی که در رشته‎های فقه و حقوق، تفسیر، معارف، احکام، علوم قرآنی و نهج‎البلاغه هم تخصص‎های لازم را به دست آوردم.

 

صدای زرند: چه فعالیت‎های فرهنگی و پژوهشی انجام می‎دهید؟

زمانی‎بابگهری: در کنار تحصیل و تدریس از فعالیت‎های پژوهشی غفلت نکردم و چاپ و تألیف مقاله‎های متعدد مربوط به زبان‎شناسی، ادبیات تطبیقی «تطبیق ادبیات فارسی و عربی»، ادبیات فارسی، دستور زبان و … را دستور کار قرار دادم.

 

صدای زرند: چه آثاری چاپ و تألیف کردید؟

زمانی‎بابگهری: تاکنون نسبت به تألیف دو کتاب مبادرت ورزیدم که مجموعه اشعار و غزلیات با نام «باران‎ترین» چاپ شده و در روزهای آتی رونمایی می‎شود و در آینده هم رمان در دست چاپ دیگری با درونمایه عاطفی دارم با عنوان «نقطه‎های باران» که در اختیار علاقمندان به حوزه فرهنگ و ادب قرار می‎گیرد.

 

barantarin

 

انتهای پیام/

فارس