جشنواره سوهان زرند در روستای احمدآباد برگزار می شود

خنجری فرماندار زرند گفت: جشنواره سوهان زرند با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی در هفتم بهمن ماه در روستای تاریخی احمدآباد زرند برگزار می‌شود.

فرماندار زرند گفت: جشنواره سوهان زرند با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی در هفتم بهمن ماه در روستای تاریخی احمدآباد زرند برگزار می‌شود.

sohan pazi 1

به گزارش صدای زرند، “حبیب‌الله خنجری” فرماندار زرند در جلسه برنامه‌ریزی جشنواره سوهان زرند اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات در حوزه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در شهرستان زرند برگزاری جشنواره‌ها بوده که جشنواره سوهان زرندی یکی از مهم‌ترین آنهاست که با توجه به اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

 

فرماندار زرند بیان داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی مؤظف به همکاری با دبیرخانه ستاد جشنواره هستند ضمن اینکه دبیرخانه نیز باید مصوبات را پیگیری و کوتاهی دستگاه‌ها را بلافاصله انعکاس دهد.

 

در ادامه “محمد اسلامی” رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زرند اظهار داشت: جشنواره ملی سوهان زرندی یک جشنواره مردمی است.

 

وی با انتقاد از برخی دستگاه‌ها که با وجود عضویت در ستاد مرکزی جشنواره اما همکاری چندانی نداشته‌اند، اظهار کرد: طبق تأکید فرماندار، دبیرخانه وظیفه دارد کم‌کاری دستگاه‌ها را به‌اطلاع فرمانداری برساند.

 

اسلامی همچنین با قدردانی از اعضای اصلی جشنواره افزود: رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان رایزنی‌های لازم را برای دعوت از مسؤولان انجام می‌دهد.

 

وی عنوان کرد: پس از رایزنی‌های انجام گرفته، زمان برگزاری این رویداد بزرگ هفتم بهمن ماه و با توجه به آمادگی مردم و دهیاری احمدآباد مراسم جشنواره در روستای احمدآباد دیلمقانی برگزار می‌شود.

 

دبیر جشنواره سوهان زرند گفت: رونمایی از تمبر ملی سوهان زرند، برگزاری نشست علمی، انتخاب برترین سوهان پزان، دعوت از اتحادیه‌های مطرح شیرینی و سوغات کشور، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به مدت ۱۰ روز در شهر زرند، دعوت از چهره‌های کشوری در دستور کار دبیرخانه قرار دارد.

 

انتهای پیام/
فارس