فرماندار زرند در نشست کمیته شهر کودکان:

شخصیت انسان ها در کودکی شکل میگیرد

خنجری فرماندار زرند در نشست کمیته شهر کودکان با اشاره به اینکه شخصیت انسان ها در کودکی شکل میگیرد، گفت: ۹۵درصد رشد مغزی کودکان تا ۵ سالگی شکل می گیرد در حالی که والدین بر این تصورند که مدارس میتوانند باعث رشد و بالندگی و تضمین آینده کودکانشان باشند.

خنجری فرماندار زرند در نشست کمیته شهر کودکان با اشاره به اینکه شخصیت انسان ها در کودکی شکل میگیرد، گفت: ۹۵درصد رشد مغزی کودکان تا ۵ سالگی شکل می گیرد در حالی که والدین بر این تصورند که مدارس میتوانند باعث رشد و بالندگی و تضمین آینده کودکانشان باشند.

 

komite zarand shahr kodekan 951011 3

 

به گزارش صدای زرند، ” حبیب الله خنجری” فرماندار زرند در نشست کمیته شهر کودکان، ضمن اشاره به اینکه شخصیت انسان ها در کودکی شکل میگیرد، گفت: ۹۵درصد رشد مغزی کودکان تا ۵ سالگی شکل می گیرد در حالی که والدین بر این تصورند که مدارس میتوانند باعث رشد و بالندگی و تضمین آینده کودکانشان باشند.

 

وی احساس آرامش در دوران کودکی را پر اهمیت خواند و افزود: هزینه های تربیت کودکان و رشد آنها نوعی سرمایه گذاری است، خانواده ها باید به این مهم توجه داشته باشند که هزینه های آنها در این زمینه در آینده چندین برابر در زندگی فرزندان شان نمود پیدا خواهد کرد.

 

فرماندار زرند بر لزوم تشکیل این جلسات به صورت ماهیانه تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: اعضای کمیته که همه از نهادها و ادارات متولی امر کودکان در شهرستان هستند باید برای پروژه زرند شهری برای کودکان، کودکانی برای جامعه بالنده برنامه داشته باشند و به صورت ماهیانه به بیان عملکرد خود در این حوزه بپردازند.

 

“علی ترقی‌جاه” رئیس هیئت مدیره مؤسسه همنوا با اشاره به این که «زرند، شهری برای کودکان» در ۴ فاز از بهمن ماه ۹۱ آغاز شد، افزود: برای دستیابی به وضعیت مطلوب، برنامه پروزه براساس مطالعات گسترده میدانی و ارزیابی وضعیت موجود زرند در سال ۱۳۹۱، تدوین شد. در این برنامه اهداف کلان، عوامل کلیدی موفقیت، برنامه عملیاتی ۴ ساله، نتایج و شاخص ها تدوین شد.

 

وی افزود: ارائه خدمات متنوع با اثربخشی بالا به خانواده های زرند، بهبود محیط های یادگیری، ظرفیت سازی و توان افزایی نیروی انسانی، مدیریت دانش و همگرایی نهادها از برخی نتایج و دستاوردهای پروژه «زرند، شهری برای کودکان» تاکنون اعلام کرد.

 

رئیس هیئت مدیره مؤسسه همنوا از همکاری ادارت زرند در اجرای این پروژه تشکر کرد و گفت: باید تمامی اماکن اعم از پارک ها، مهدکودک ها، مطب پزشکان و … به مکان هایی برای انتقال و یادگیری و آگاهی بخشی به کودکان و کمک به ترقی آنها تبدیل شوند.

 

وی همچنین مشارکت دادن کودکان در طراحی فضای شهری را مهم دانست و افزود: اگر کودکی احساس کند در خلق اثری هنری در شهر خود مشارکت داشته و یا از نظر وی در طرحی استفاده شده است به رشد و بالندگی مغزی خواهد رسید.

 

ترقی‌جاه خواندن مستمر کتاب و صحبت کردن والدین با نوزاد، به رشد مغزی کودک منجر شده و موفقیت تحصیلی، شغلی و زناشویی را در پی خواهد داشت.

 

در ادامه این جلسه اعضای کمیته به بیان دیدگاه ها و برنامه های خود برای پیشبرد پروژه زرند، شهری برای کودکان پرداختند.

 

 

komite zarand shahr kodekan 951011 1

komite zarand shahr kodekan 951011 2

 

انتهای پیام/