معاون فرماندار زرند:

حمام تاریخی دیلمقانی احمدآباد زرند ثبت ملی می شود/ فراخوان عکس های قدیمی در مجموعه حمام موزه مردم شناسی دیلمقانی زرند

صادق‌زاده معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند گفت: حمام تاریخی دیلمقانی احمدآباد زرند ثبت ملی می شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند گفت: حمام تاریخی دیلمقانی احمدآباد زرند ثبت ملی می شود.

 

sadeghzadeh

به گزارش صدای زرند، “علی صادق‌زاده” معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند با اشاره به اینکه پرونده حمام تاریخی دیلمقانی احمدآباد جهت ثبت ملی آماده و جهت تعیین تکلیف به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال شده است، اظهار داشت: با تصمیم ستاد برگزاری، جشنواره سوهان زرندی در ۷ بهمن ماه در قدیمی ترین بلوار تاریخی استان کرمان و در مجاورت مجموعه تاریخی دیلمقانی احمدآباد زرند رسما افتتاح می شود.

 

وی افزود: در حاشیه جشنواره نمایشگاه صنایع دستی، سوغات، سوهان و همچنین بازی های بومی و همایش علمی ارزش و اهمیت غذایی سوهان و نیز رونمایی از تمبر سوهان برگزار خواهد شد.

 

صادق‌زاده ابراز امیدواری کرد تا زمان برگزاری جشنواره، حمام تاریخی دیلمقانی احمدآباد هم به لیست آثار ثبت ملی کشور افزوده شود.

 

وی به آمار بازدید کنندگان از حمام موزه دیلمقانی احمدآباد اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال قریب ۴۰۰ گردشگر از این حمام موزه بازدید کرده اند که اغلب بازدید کنندگان داخلی و تعدادی هم گردشگران خارجی بوده اند.

 

معاون فرماندار زرند در ادامه افزود: برگزاری مسابقه عکسهای قدیمی و بهترین سوهان و جمع آوری اشیای قدیمی و نمایش آن نیز از دیگر برنامه های جشنواره دو روزه سوهان زرندی است که توسط انجمن مردم نهاد میراث ماندگار دیلمقانی انجام می پذیرد.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در این جشنواره گفت: بنا به پیشنهاد دبیرخانه، کمیته مردمی جشنواره نیز در روستای احمدآباد آغاز بکار کرده و انجمن میراث ماندگار دیلمقانی، شورای اسلامی و دهیاری احمدآباد، تعدادی از سوهان پزان و اهالی احمدآباد از جمله اعضای کمیته مردمی جشنواره هستند که شرح جلسات و اقدامات خود را بصورت هفتگی به دبیرخانه مرکزی واقع در میراث فرهنگی شهرستان ارائه خواهند کرد.

 

انتهای پیام/