مدیر میراث فرهنگی زرند:

مدیر میراث فرهنگی زرند جشنواره سوهان زرند برگزار می‌شود

مدیر میراث فرهنگی شهرستان زرند از برگزاری جشنواره سوهان زرند در هفتم بهمن ماه و در یکی از روستاهای تاریخی شهرستان خبر داد.

 

به گزارش صدای زرند،محمد اسلامی عصر امروز در نشست برگزاری جشنواره سوهان زرندی اظهار داشت: پس از رایزنی‌های انجام گرفته، زمان برگزاری این رویداد بزرگ هفتم بهمن ماه و مکان آن در یکی از روستاهای تاریخی شهرستان زرند انتخاب شده است.

 

وی عنوان کرد: با توجه به آمادگی مردم و دهیاری احمدآباد مراسم جشنواره در روستای احمدآباد دیلمقانی برگزار می‌شود.

 

دبیر جشنواره سوهان زرند گفت: رونمایی از تمبر ملی سوهان زرند، برگزاری نشست علمی، انتخاب برترین سوهان پزان، دعوت از اتحادیه‌های مطرح شیرینی و سوغات کشور، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به مدت ۱۰ روز در شهر زرند، دعوت از چهره‌های کشوری در دستور کار دبیرخانه قرار دارد.

 

سیدمهدی قویدل دادستان زرند نیز در جلسه با اشاره به چالش‌های جهانی در حوزه‌های اقتصادی، زیست محیطی، تهدیدات تروریستی و … گفت: برای گذر از این پیچ حساس هیچ راهی غیر از تکیه بر توانمندی‌های داخلی نداریم.

 

وی افزود: از این رو توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است از مهمترین ضروریات جامعه امروزی ماست.

jashnvareh sohan

قویدل با اشاره به قابلیت‌های شهرستان زرند بیان داشت: یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند توانمندی‌های شهرستان را به ما در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند، برگزاری جشنواره سوهان است.

 

وی برگزاری این جشنواره را نقطه عطفی در چشم‌اندازهای روشن شهرستان دانست و گفت: ضرورت دارد تمام دستگاه‌های شهرستان در این موضوع همکاری کنند.

 

علی صادق‌ زاده معاون فرماندار زرند نیز اظهار داشت: انتظار داریم دستگاه‌های مرتبط با حساسیت مصوبات این جلسات را اجرایی و گزارش‌های خود را نیز به صورت هفتگی به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

 

وی تاکید کرد: هیچ سهل‌انگاری از سوی دستگاه‌ها در موضوع جشنواره پذیرفتنی نیست، چرا که برگزاری جشنواره که به صورت ملی انجام می‌شود، فرصت مغتنمی برای شهرستان است و نباید از این فرصت به راحتی گذشت.

 

 

انتهای پیام/