دکتر امیری:

دست‌اندازی به شن‌های روان کویر لوت باید ممنوع شود

دکتر امیری بیان کرد: گاهی در مناطق نزدیک شهرها شن‌های روان کویر لوت برای برخی مصارف برداشته می‌شود که باید استانداران و فرمانداران شهرستان هم‌جوار کویر لوت تلاش کنند که این ذخیره و منابع طبیعی کشور حفظ شود و دست‌اندازی به آن ممنوع شود.

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس معتقد است با توجه به اینکه کویر لوت منبع طبیعی و یک منبع درآمدی گردشگری در ایران است، کسی نباید به آن تجاور کند.

 

AMIRIبه گزارش صدای زرند، حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ثبت جهانی شدن کویر لوت گفت: ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری یکی از ظرفیت‌های خوب کشور ایران است که این منابع میراثی از پدران و اجداد به جا مانده و باید حداکثر استفاده از آن را ببریم.

 

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از ظرفیت‌های طبیعی از جمله کویر لوت با آسمان‌خراش‌های خود که در دنیا کم نظیر است جاذبه‌های بسیار خوبی ایجاد کرده و تجربه نشان داده که در کرمان، یزد و استان‌های حاشیه‌ای این کویر گردشگران خارجی استقبال خوبی از آن دارند و توجه همه جانبه به ضوابط حریم این میراث طبیعی لازم است.

 

وی با اشاره به استقبال گردشگران ایرانی و خارجی از کویر لوت گفت: بحث کویر و کویرنوردی بسیار هیجان انگیز است و لذا باید از این منبع خوب گردشگری علاوه بر استفاده مفید از آن محافظت به عمل بیاید.

 

امیری بیان کرد: گاهی در مناطق نزدیک شهرها شن‌های روان کویر لوت برای برخی مصارف برداشته می‌شود که باید استانداران و فرمانداران شهرستان هم‌جوار کویر لوت تلاش کنند که این ذخیره و منابع طبیعی کشور حفظ شود و دست‌اندازی به آن ممنوع شود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دخل و تصرف در حریم کویر و تخلف از ضوابط حفاظتی کویر لوت جرم محسوب می‌شود، تصریح کرد: این منابع طبیعی، ذخیره و میراث کشور است و همانطور که کسی نمی‌تواند به منابع نفت و گاز تعرض کند، به کویر لوت هم با توجه به اینکه منبع طبیعی و یک منبع درآمدی گردشگری در ایران است، نباید تجاور کند چرا که این منبع طبیعی برای همه ملت بوده و باید حفظ شود.

 

انتهای پیام/