همزمان با اربعین حسینی:

شور حسینی در زرند برپا بود

همزمان با سالروز اربعین حسینی جای‌جای شهرستان زرند یک‌پارچه غرق در سوگ و ماتم و عزا بود.

 

به گزارش صدای زرند، مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در زرند در اربعین حسینی جلوه‌های باشکوهی از ارادت به خاندان اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای دشت کربلا را به نمایش گذاشتند و در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای این شهرستان به عزاداری پرداختند.

 

سوگواران و عزاداران حسینی در شهرستان زرند پس از قرائت زیارت اربعین در قالب دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی هم ناله با حضرت زینب (س) به یاد اسرا و شهدای دشت نینوا به سوگ نشستند و اشک ماتم و عزا ریختند.

 

موج عظیم عزاداران حسینی در شهرستان زرند اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان که شب گذشته را تا پاسی از شب به عزاداری پرداخته‌اند از نخستین ساعت‌های امروز با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی با به راه انداختن دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر سر و سینه زدند و فریاد یا حسین (ع) و یا اباالفضل (ع) خود را به عرش رساندند.

 

در این مراسم مداحان اهل بیت (ع) و نیز ائمه جماعت و مبلّغان به تشریح واقعه عاشورا و نقش حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در انتقال پیام عاشورا پرداختند.

 

پختن غذاهای نذری و توزیع آن در بین نیازمندان و هیات‌های عزدارای و پذیرایی از زائران در بقاع متبرکه و حسینیه‌ها از سنت‌هایی است که در این ایام در کنار سایر آیین‌های عزاداری، مردم زرند به آن می‌پردازند و خانواده‌های بسیاری در زرند نذر خود را ادا کردند.

 

نظیر این مراسم در مناطق ریحان‌شهر، خانوک، یزدان‌آباد، و امامزاده عبدالله مطهرآباد، امامزاده حمزه زرندوئیه، بهاءالدین خالق آباد، ختم سربنان و امامزاده سلطان سید ابراهیم داهوئیه با حضور پرشور مردم عزادار این مناطق برگزار شد.

 

انتهای پیام/