پیوست فرهنگی در کنار اقتصاد مقاومتی:

امام جمعه کرمان پیوست فرهنگی در کنار اقتصاد مقاومتی

امام جمعه موقت کرمان گفت: پیوست فرهنگی در کنار اقتصاد مقاومتی با همکاری ائمه جمعه ایجاد می شود.

صدای زرند، حجت الاسلام مهدی عرب پور عصر سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه یک استان کرمان شامل شهرستان های کهنوج، رودبارجنوب، فاریاب، قلعه گنج و منوجان که با حضور استاندار کرمان در کهنوج برگزار شد افزود: یکی از سه ضلع مثلث توسعه اقتصادی، ائمه جمعه هستند که ایجاد پیوست فرهنگی در همین زمینه است.
وی بیان کرد: استاندار کرمان در زمینه طرح های اقتصاد مقاومتی پیوست فرهنگی در نظر گرفته است که با همکاری ائمه جمعه انجام می گیرد.
وی گفت: بیش از ۱۶۰ روحانی برای تبلغیات در جنوب کرمان دیده شده که با کمک مالی استاندار این عدد به ۱۷۰ رسیده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: یکصد خانه عالم و مسجد در جنوب کرمان در نظر گرفته شده است که سهم مردم منطقه یک سوم و مابقی هزینه ها را خیران می پردازند.

emamjomeh-kerman
مسئول اعتبارات بانک سینا نیز در این نشست گفت: در استان کرمان ۸۴ طرح به بانک سینا معرفی شده است که از این تعداد ۲۶ طرح به شهرستان قلعه گنج اختصاص دارد.
سینا راجع افزود: از مجموع این طرح ها ۲۸ طرح در دست بررسی است و سقف میزان پرداخت تسهیلات به هر طرح ۲۰ میلیارد ریال می باشد.
مدیر کارخانه آرد و سیلوی کهنوج هم گفت: برای احداث سیلوی گندم ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای اتمام به ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی با سود کم نیاز داریم.
محمد امین امیری افزود: این طرح برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی انجام داده است و امیدواریم تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل ساختمان سیلو ارایه شود.

 

انتهای پیام / منبع: ایرنا