مهندس نگاریزاده، رییس سازمان نظام مهندسی زرند:

باید با ساخت و ساز اصولی به مهمانی زلزله برویم/ برای ساخت یک ساختمان ۱۰۰متری حداقل ۸۵میلیون تومان نیاز است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان زرند گفت: با ساخت و ساز اصولی به میهمانی زلزله برویم و آن را به عنوان یک پدیده طبیعی تلقی نماییم و با این کار دیگر هراسی از زلزله نداشته باشیم.

نگاریزاده رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان زرند گفت: با ساخت و ساز اصولی به میهمانی زلزله برویم و آن را به عنوان یک پدیده طبیعی تلقی نماییم و با این کار دیگر هراسی از زلزله نداشته باشیم.

 

%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d8%b2%d8%b1%d9%86%d8%af

 

مهندس “علی نگاریزاده” رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان زرند در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، اظهار داشت: نقش نظام مهندسی ساختمان در مقاوم سازی ساختمان ها در مقابل زلزله بر کسی پوشیده نیست.

 

وی گفت: در بروز زلزله، آزاد سازی انرژی به صورت کم و در تعداد زیاد یکی از موهبت های الهی می باشد، زیرا اگر این انرژی می خواست به صورت ناگهانی و یکجا آزاد شود شاید باید شاهد لرزه هایی به بزرگی بیش از ۶ ریشتر می بودیم حال آنکه انرژی یک لرزه ۶ ریشتری ۱۰ برابر بیشتر از یک لرزه ۵ ریشتری می باشد؛ قضاوت در این زمینه با خودتان است.

 

نگاریزاده با بیان اینکه نظام مهندسی زرند ۱۲۰ مهندس طراح و ناظر دارد، گفت: نظام مهندسی زرند در خدمت مردم شریف زرند هست و باید با همت بلند و عزمی استوار برای سال های آینده و با ساخت و ساز اصولی به میهمانی زلزله برویم و آن را به عنوان یک پدیده طبیعی تلقی نماییم و با این کار دیگر هراسی از زلزله نداشته باشیم.

 

وی گفت: اگر ما اکنون شهری فاقد استحکام کافی داریم به این دلیل است که از سال ۱۳۵۶ زلزله را نادیده گرفته ایم حال آنکه زلزله دوره بازگشت دارد و باید از همان زمان خود را برای زلزله ی سال ۸۳ و لرزه های کنونی آماده می کردیم.

 

رییس نظام مهندسی زرند گفت: باید برنامه داشته باشیم و این بار مثل سال ۱۳۸۴ بدون برنامه نباشیم و باید سازه با کیفیت ساخته شود و مردم را باید تشویق به مشارکت در ساخت ساختمان های مقاوم نماییم. مثلا یک ساختمان ۱۰۰متری حداقل ۸۵۰ میلیون ریال (معادل ۸۵میلیون تومان) نقدینگی نیاز دارد و باید با پرداخت تسهیلات کافی مردم را در این مسیر تشویق کنیم.

 

انتهای پیام/