دکتر حسین امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان:

مردم باید این واقعیت را بپذیرند که باید با زلزله زندگی کنند / پیگیر دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی برای زرند و کوهبنان هستیم

دکتر امیری بیان داشت: معنی این حرف این است که مردم همانطور که خود را به سرما و گرما عادت داده‌اند باید بتوانند با زلزله نیز کنار آمده و باید این واقعیت را بپذیرند که باید با زلزله زندگی کنند و اگر ما این موضوع را بپذیریم قطعاً مراقبت‌های لازم در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت‌های خود را مدنظر قرار خواهیم داد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد حوادث و مدیریت بحران شهرستان زرند که با حضور دکتر سید حمید جمال الدینی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد اظهار داشت: مردم باید بپذیرند که زرند روی گسلِ شناسنامه‌داری قرار دارد و باید با زلزله زندگی کنند

 

setad-bohran-zarand-950815_-5

 

به گزارش صدای زرند، دکتر حسین امیری ضمن تشکر از حاضرین در جلسه به ویژه دکتر جمال الدینی بیان داشت: زرند روی یک گسل شناسنامه‌دار بنا نهاده شده است و گستردگی این گسل با توجه به تحقیقاتی که انجام شده بخش زیادی از شهرستان‌های مختلف استان کرمان و یزد را شامل می‌شود.

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که مهم است این است که هم مردم و هم مسئولین باید بپذیرند که ما روی یک گسل شناسنامه‌دار زندگی می‌کنیم که از سال ۵۶ به بعد تقریباً هر ۹ سال یک زلزله‌ی بالای ۵ ریشتر و تقریباً هر ۴.۵ سال هم یک زلزله بین ۴ الی ۵ ریشتر را باعث شده است.

 

دکتر امیری ادامه داد: معنی این حرف این است که مردم همانطور که خود را به سرما و گرما عادت داده‌اند باید بتوانند با زلزله نیز کنار آمده و باید این واقعیت را بپذیرند که باید با زلزله زندگی کنند و اگر ما این موضوع را بپذیریم قطعاً مراقبت‌های لازم در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت‌های خود را مدنظر قرار خواهیم داد.

 

ایشان بیان داشت: هر چند که هنوز هیچ کس در دنیا نتوانسته است به صورت عمی محدوده و زمان زلزله را پیش‌بینی کند اما در بحث آمادگی ما باید این را درنظر بگیریم که هر لحظه ممکن است زلزله‌ای حادث شود و باید آمادگی لازم برای مقابله با آن را داشته باشیم.

 

امیری گفت: با در نظر گرفتن عمق لرزه‌هایی که اتفاق می‌افتد به راحتی می‌توان متوجه این موضوع شد که این اتفاقی که مثلاً در عمق ۱۶ کیلومتری زمین اتفاق می‌افتد، به راحتی قابل تشخیص و قابل پیش‌بینی نیست ولی باید همیشه آمادگی کافی را در این زمینه داشته باشیم.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان اظهار داشت: آمادگی ما در مقابل زلزله به این بستگی دارد که اولاً ضمن شناسایی مکان‌های و ساختمان‌های ناامن و غیرمقاوم، بتوانیم ساختمان‌های مستحکم داشته باشیم و همچنین باید به مردم آموزش‌های لازم در بحث مقابله با زلزله داده شود.

 

ایشان گفت: پیگیری‌های لازم برای دریافت تسهیلات توسط مردم برای مقاوم‌سازی را انجام خواهیم داد و مطمئناً باید با پیگیری در این زمینه مردم را تشویق کنیم تا خانه‌های مقاوم و امنی برای خود ایجاد کنند.

 

دکتر امیری در پایان سخنان خود گفت: نقاط مختلف در شهرستان زرند توسط مسئولین مربوطه باید شناسایی شود تا جاه‌هایی که نیاز به مقاوم‌سازی دارند مقاوم‌سازی شوند تا حتی اگر زلزله‌ای بالای ۷ ریشتر هم اتفاق افتاد تلفات کمتری داشته باشیم و قطعاً اگر در زلزله‌ای تلفات زیادی اتفاق افتاد هزینه‌های بیشتری بر گردن دولت خواهد بود.

 

انتهای پیام/