حبیب‌الله خنجری، فرماندار زرند/

توزیع چادر در شهر زرند فردا کامل می‌شود / به جزء موارد خاص، تصمیم قطعی برای توزیع چادر در روستاها نداریم

فرماندار زرند طی گفتگویی ضمن بیان اینکه تمام دستگاه‌های در حال انجام وظایف پیرامون زلزله می‌باشند، اظهار داشت: شهر زرند با توجه به گستردگی که داشت به ۲۳ محله مختلف تقسیم شده است و در مجموع ۳۶ نفر از بخش‌های مختلف مامور شده‌اند تا بازرسی‌های لازم از خانه‌های مختلف را انجام دهند که ان‌شاالله تا فردا کار بازرسی خانه‌ها در شهر زرند و تحویل چادر به افراد واجد شرایط به پایان خواهد رسید.

حبیب‌الله خنجری فرماندار شهرستان زرند اظهار داشت: مامورینی که برای توزیع چادر در شهر زرند در نظر گرفته شده بودند ان‌شاالله تا فردا کار خود را به پایان خواهد رساند.

 

خنجری فرماندار زرند

 

به گزارش صدای زرند، فرماندار زرند طی گفتگویی ضمن بیان اینکه تمام دستگاه‌های در حال انجام وظایف خود پیرامون زلزله می‌باشند، اظهار داشت: شهر زرند با توجه به گستردگی که داشت به ۲۳ محله مختلف تقسیم شده است و در مجموع ۳۶ نفر از بخش‌های مختلف مامور شده‌اند تا بازرسی‌های لازم از خانه‌های مختلف را انجام دهند که ان‌شاالله تا فردا کار بازرسی خانه‌ها در شهر زرند و تحویل چادر به افراد واجد شرایط به پایان خواهد رسید.

 

خنجری بیان داشت: مامورین مربوطه تمام شهر را بازدید می‌کنند و هر خانه‌ای که شرایط استحکام نامناسبی داشته باشد به آن‌ها چادر تحویل داده می‌شود اما اگر خانه‌ای استحکام کافی را داشته باشد قطعاً به آن خانه چادری تعلق نخواهد گرفت.

 

ایشان در مورد تحویل چادر در روستا نیز سخن گفت و اظهار داشت: در مورد روستاها وام مقاوم‌سازی از طریق تسهیلات زلزله به افرادی که واجد شرایط هستند پرداخت می‌شود اما تصمیم قطعی برای تحویل چادر در روستاها نداریم مگر اینکه به تعداد معدودی از روستاهای نزدیک شهر زرند.

 

وی گفت: از جمله شرایط لازم برای استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت در بحث زلزله شامل مواردی نظیر عدم استفاده از وام‌های مقاوم‌سازی، عدم استفاده از وام‌های مسکن و همچنین نامناسب بودن وضعیت مقاومتی ساختمان کنونی می‌باشد که اگر فردی تمام این شرایط را داشته باشد به وی وام مقاوم‌سازی تعلق خواهد گرفت.

 

خنجری در مورد مقدار وام مقاوم‌سازی نیز اظهار داشت: هنوز تصمیم نهایی برای مقدار این تسهیلات گرفته نشده است اما مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای خانه‌های روستایی و مبلغ ۴۵ میلیون تومان برای خانه‌های شهری پیشنهاد شده است که باید در جلسه هیات دولت در این زمینه تصمیم نهایی گرفته شود.

 

فرماندار زرند در مورد توزیع چادر در نقاطی از شهر نظیر شهرک‌های اطراف این شهرر نیز گفت: امروز مامورین مربوطه در شهرک شهید باهنر حضور داشتند و ضمن بازدید از خانه‌ها چادر به افراد واجد شرایط تحویل می‌دادند و ان‌شاالله تا فردا کار بازرسی از تمام شهر و تحویل چادر به اتمام خواهد رسید.

 

انتهای پیام/