معاون رئیس جمهوری:

دولت خود را موظف به جبران خسارت زلزله زرند می داند

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اقدام دولت به گونه ای خواهد بود تا اطمینان خاطر شهروندان حاصل شود و دولت خود را موظف به جبران خسارت وارد شده از زلزله در زرند می داند.

نوبخت روز پنجشنبه در جریان بازدید از کمپ هلال احمر زرند در جمع خبرنگاران گفت: تصمیمات نهایی برای کمک به زلزله‌زدگان این شهرستان در ستاد مدیریت بحران زرند اتخاذ و در این مورد اطلاع رسانی می شود.

 

به گزارش صدای زرند، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در زمینه آمادگی دولت در مقابله با حوادث غیرمترقبه اظهار کرد: چند اقدام برای مقابله با خسارت‌های احتمالی حوادث غیرمترقبه که البته در حال تبدیل شدن به حوادث مترقبه و عادی هستند، از جمله اقدامات اضطراری انجام شده است.

 

nobakgt_sz4564sd05

 

وی ادامه داد: در واحدهای مسکونی که امکان برپایی چادر در حیاط آنها وجود داشته چادرها برپا شده و تاکنون در این راستا هزار و ۳۰۰ چادر به مردم شهرستان زرند واگذار شده است.

 

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: کمپی از سوی نهادهای دست‌اندرکار در شهرستان زرند راه‌اندازی شده تا واحدهایی که امکان برپایی چادر را در کنار واحد مسکونی خود ندارند در این کمپ مستقر شوند.

 

وی تصریح کرد: اقدام اساسی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه این است که خود را در برابر این حوادث در آینده ایمن کنیم.

 

وی گفت: طرحی از سوی استاندار کرمان برای ایجاد واحدهای امن با اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به تفکیک پنج هزار واحد شهری و ۲ هزار واحد روستایی ارائه شده است.

 

نوبخت اظهار کرد: بر اساس تدبیر استاندار کرمان مقرر شد کمپ دائمی مسکونی و اداری برای استقرار چادرهای امدادی در حوادث غیرمترقبه از سوی استانداری طراحی شود.

 

وی افزود: امروز ستاد حوادث غیرمترقبه زرند نیز برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تسهیلاتی که برای ساخت واحدهای امن ارائه می شود باید به گونه ای هزینه شود تا اطمینان حاصل شود ، واحد مسکونی غیرمطمئن که در هر حادثه می تواند تلفات جانی بگیرد دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 

وی تاکید کرد: اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی باید به شکلی باشد که واحدهای غیراصولی از بین بروند.

 

نوبخت در مورد بیمارستان سینا زرند نیز گفت: بیمارستان جایگزین این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی مشخص شده و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان از سوی دولت ارائه می شود تا به جای بیمارستان سینا مورد استفاده قرار گیرد.

 

همچنین به گزارش خبرنگار ایرنا معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در جریان بازدید نوبخت از کمپ زلزله زدگان زرند گفت: کمپ هلال احمر برای اسکان افرادی که منازل مسکونی آنها به دلیل زلزله آسیب دیده با ظرفیت ۲۰۰ چادر راه اندازی شده است.

 

ابوالقاسم سیف الهی ادامه داد: کمپ شهرستان زرند از ۱۱ آبان ماه راه اندازی شده و زیرساخت های مورد نیاز از جمله آب و برق در این کمپ ها تامین شده است.

 

وی ادامه داد: در این کمپ ها ظرفیت استقرار پنج هزار چادر در صورت نیاز وجود دارد.

 

معاون امور عمرانی استاندار کرمان همچنین در بازدید نوبخت از بازار زرند گفت: این بازار به دلیل بروز زلزله ۳۰ درصد خسارت دیده که درصدد بازسازی آن هستیم.

 

معاون رئیس جمهوری از اورژانس زرند، انبار و کمپ های هلال احمر و یک واحد انتظامی شهرستان زرند بازدید کرد.

 

انتهای پیام/ ایرنا