به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی;

زنگ ایثار و شجاعت در مدارس شهرستان زرند نواخته شد (+تصاویر)

صبح امروز به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی زنگ ایثار و شجاعت با حضور مسئولین شهرستانی در دبیرستان نمونه ولایت زرند نواخته شد.

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت محمد حسین فهمیده، زنگ ایثار و شجاعت در دبیرستان نمونه ولایت زرند نواخته شد.

 

zank-shojaat-valayat-zarand-950809_-9

به گزارش صدای زرند، صبح امروز یکشنبه (۹ آبان ماه) زنگ ایثار و شجاعت در مدارس شهرستان زرند و به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه نمونه ولایت این شهرستان و با حضور امام جمعه زرند، رئیس اداره آموزش و پرورش زرند، فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه زرند، ریاست بنیاد شهید و برخی از مسئولین اجرایی شهرستان و با حضور معلمان و دانش‌آموزان این مدرسه برگزار شد.

 

حجت الاسلام “علی ابراهیمی” نماینده ولی فقیه و امام حمعه زرند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه ۱۴۵ شهید دانش آموز شهرستان زرند و هفته بزرگداشت بسیج دانش آموزی از شهید فهمیده به عنوان الگوی فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان و نوجوان یاد کرد.

 

وی افزود: این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس با ایثار و گذشتی که انجام داد از آرمان های جمهوری اسلامی دفاع کرد و با افتخار به شهادت نائل آمدو به ما درس ایثار و شجاعت و مردانگی داد.

 

امام جمعه زرند بر پیروی از ولایت فقیه و توجه ویژه به فرمایشات مقام معظم رهبری و شناخت اهداف و برنامه های دشمن برای مقابله عملی با جنگ نرم و خنثی کرد تهاجم فرهنگی دشمن نیز تاکید کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: شما آینده‌سازان کشور باید با الگوبرداری از شهید فهمیده و تلاش در راستای جهاد علمی با کسب علم و دانش و ایمان و معرفت راه شهدا را ادامه دهید و در برابر توطئه‌ها و تهدیدهای دشمن ایستادگی کنید.

 

امام جمعه زرند در پایان با اشاره به وقوع زلزله های متعدد در زرند، اظهار داشت: ضمن اینکه برای مقابله با بلایای طبیعی بویژه زلزله بایستی مقاوم سازی نمائیم، راههای دیگری هم برای رهائی از این بلاها وجود دارد آنهم توسلات هست یکی از آنها خواندن نماز استغفار است که مانند نماز جعفر طیار خوانده می شود و یکی دیگر از راه ها قرائت زیارت عاشورا و دعای علقمه هست و یکی از مهمترین راه های دیگر خواندن نماز فرج است که میتواند فوق العاده در رفع بلا موثمر ثمر باشد.

 

در ادامه “حسین کاظمی” رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان زرند در این جشن ضمن سلام و صلوات به روان پاک شهدا اظهار داشت: دانش‌موزان و نوجوانان عزیز باید این موضوع را در نظر بگیرند که در بهترین دوره زندگی خود هستند و آینده شما در این دوره شکل می‌گیرد که مستلزم برنامه‌ریزی و توکل به خدا و با تلاش و پشتکار شما می‌توانید آینده خوبی را برای خود رقم بزنید و د این مسیر جمهوری اسلامی را نیز به خوبی به پیش ببرید و به دست صاحب اصلی آن امام زمان برسانید.

 

وی با اشاره هفته بسیج دانش‌آموزی و روز دانش‌آموز بیان داشت: با جلساتی که در این زمینه گرفته شده است قرار است برنامه‌هایی برای روز دانش‌آموز داشته باشیم که هماهنگی لازم با مدیران مدارس نیز انجام خواهد شد و از همینجا از تمامی دانش‌آموزان دعوت می‌کنم که در مراسم این روز شرکت کنند تا این مراسم با شکوه بهتری برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه شهرستان زرند یک منطقه زلزله‌خیز است، افزود: ما سالیان سال درگیر زلزله بودیم و این چند وقت هم ما بیشتر درگیر آن هستیم که ان‌شاالله به خیر می‌گذرد ولی مطمئناً با مقاوم سازی که در ساختمان‌ها و مدارس شهرستان شده است مشکل چندانی وجود نخواهد اما ما باید برای شرایط زلزله آماده باشیم و آشنایی کافی برای مقابله با آن را داشته باشیم.

 

وی در زمینه برنامه‌های مدارس در شرایط کنونی زلزله، گفت: ما بخشنامه‌ای را به مدیران مدارس ابلاغ کرده‌ایم که به معلمین و دبیران اعلام کنند در برگزاری امتحانات سخت‌گیری انجام نشود و مراسمات مختلف را تا حد امکان در بیرون از ساختمان برگزار کنند و المپیادهای ورزشی هم برای دانش‌آموزان برای تغییر روحیه آنان و ایجاد فضای شاد نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

 

zank-shojaat-valayat-zarand-950809_-1

zank-shojaat-valayat-zarand-950809_-2

zank-shojaat-valayat-zarand-950809_-3

zank-shojaat-valayat-zarand-950809_-4

zank-shojaat-valayat-zarand-950809_-5

zank-shojaat-valayat-zarand-950809_-6

zank-shojaat-valayat-zarand-950809_-7

zank-shojaat-valayat-zarand-950809_-8

zank-shojaat-valayat-zarand-950809_-9

zank-shojaat-valayat-zarand-950809_-10

 

انتهای پیام/