نهج البلاغه کتاب زندگی و راهنمای حقیقت جویان است

“حبیبه ایزدی حافظ کل نهج البلاغه از شهر زرند گفت: نهج البلاغه کتاب زندگی و راهنمای حقیقت جویان است.

حبیبه ایزدی حافظ کل نهج البلاغه اهل شهر زرند گفت: نهج البلاغه کتاب زندگی و راهنمای حقیقت جویان است.

 

habibe-izedi

به گزارش صدای زرند، “حبیبه ایزدی” حافظ کل نهج البلاغه از شهر زرند که با حضور در مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله قرآن و نهج البلاغه مؤسسه امیرالمؤمنین (ع) کاشان در سال تحفیظی ۹۵ – ۹۴ در مدت ۹ ماه موفق به حفظ  کل نهج البلاغه شده است، گفت: نهج البلاغه کتاب زندگی و راهنمای حقیقت جویان است.

 

این حافظ کل نهج البلاغه که متولد سال ۷۰ بوده و از شهرستان زرند در مؤسسه امیرالمؤمنین (ع)کاشان حضور یافته است، گفت: برداشتن پرده از گمنامی کتاب نهج البلاغه؛ هدف اصلی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان است و مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله نهج البلاغه، فعالیتی متنوع در راستای ترویج این کتاب در سطح کشور می باشد.

 

وی که تحصیلات دیپلم دارد با بیان این مطلب که مهم ترین دغدغه ام در طول دوره، حفظ نهج البلاغه بود، افزود: در این مدرسه علاوه بر حفظ، توانایی های لازم برای ترجمه و درک معارف و مفاهیم نهج البلاغه نیز پیدا کردم و مربیانم انتظارات من را به عنوان شاگرد فراهم کردند.

 

حبیبه ایزدی از میان کلاس های جانبی این یکسال، درس ترجمه و تفسیر نهج البلاغه و امام شناسی را عالی دانسته و گفت: در کلاس ترجمه وتفسیر، هدف حضرت علی علیه السلام در بیان برخی از خطبه ها، نامه ها و حکمت ها را متوجه شدم و مهم ترین برنامه ام بعد از بازگشت به شهرمان تثبیت حفظ و سپس کار در زمینه ی تفسیر نهج البلاغه می باشد.

 

این حافظ کل نهج البلاغه با اشاره به اینکه جامعه اسلامی نیاز اساسی به تربیت دینی دارد نقش مجموعه مردم نهاد قرآنی چون مؤسسه امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان را در تربیت دینی خود حساس دانست و افزود: از میان برنامه های جانبی این یکسال حضور در مناجات ، مراسمات مذهبی، اردوهای سیاحتی و زیارتی چون دعای عرفه، زیارت ناحیه مقدسه، دعای کمیل و اردوی مشهد برای من مفید تر بود.

 

وی استفاده از روش های مختلف حفظ چون سمعی و بصری، مباحثه، فکر آزاد ،تغذیه مناسب وتشویق را برای داشتن یک دوره حفظی خوب الزامی دانست و گفت: اگر فردی بخواهد حافظ خوبی شود باید انگیزه ای قوی داشته باشد چرا که با آن می تواند از همه مشکلات چشم پوشی کند.

 

حبیبه ایزدی با ابراز رضایت از تجهیزات خوابگاهی، امکانات بهداشتی، خدماتی، رفاهی و درمانی در این یکسال افزود: در فضای خوابگاهی و وظایفی که بر دوش اعضای آن قرار داده می شود؛ سعی کردم وظایفم را انجام دهم و در ارتباط با هم اتاقی ها نیز اگر سوء تفاهمی پیش می آمد از طریق مسئولین و راهنمایی های دوستانه آنها حل می شد.

 

این حافظ کل نهج البلاغه مهم ترین نقش را در ترویج معارف قرآن، نهج البلاغه و اهل بیت علیهم السلام را بر عهده رسانه ها دانسته و گفت: ما نیز به عنوان حافظ نهج البلاغه ابتدا باید از خودمان شروع کرده و رفتارهایمان را تصحیح کنیم و سپس با مطالعه ی بیشتر به ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام بپردازیم.

 

وی در پاسخ به این سؤال که جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص کتاب نهج البلاغه چه اقداماتی با ید صورت گیرد، افزود: با توجه به سخن امام علی علیه السلام درنامه۳۱ نهج البلاغه که می فرمایند : «قلب نوجوان، چونان زمین کاشته نشده آماده پذیرش هر بذری است که در آن پاشیده شود» باید در مدارس به ویژه دوره ابتدایی و راهنمایی در خصوص ترویج این کتاب فعالیت شود.

 

وی خانواده به ویژه پدرش را از مهم ترین مشوقین خود دراین راه دانسته و در پایان گفت: با این فراز از نهج البلاغه انس بیشتری دارم که حضرت درخطبه ۸۶ نهج البلاغه می فرمایند : «ای بندگان خدا ! آن کس که نسبت به خود، خیر خواهی اش بیشتر است؛ در برابر خدا از همه کس فرمانبردارتر است.»

 

انتهای پیام/