صنعت گردشگری معدن کوهبنان و زرند تقویت شود / راندمان پسته در زرند کمتر از ۵۰۰ کیلو در هکتار است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان خواستار تقویت صنعت گردشگری معدن در دو شهرستان کوهبنان و زرند شد.

دکتر امیری اظهار کرد: صنایع بالادستی و پایین دستی فولاد، بخش معدن و محصولات تولیدی… از جمله ظرفیت های اقتصادی شهرستان های زرند و کوهبنان است.

 

Amiriبه گزارش صدای زرند،‌ دکتر حسین امیری خامکانی صبح دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه‌های معدن از جمله نوسازی، تجهیزات، بازسازی و… در این دو شهرستان انجام می شود افزود: تشکیل هلدینگ معدنی به ویژه در ذغال و طراحی کارگاه‌های خرد و کوچک در پایین دست فولاد می‌تواند ظرفیت خوبی برای منطقه قلمداد شود ضمن اینکه کمک خوبی هم برای بخش‌های مختلف است.

 

امیری با اشاره به اینکه محصولات مطلوبی در شهرستان های زرند و کوهبنان تولید می شود، تاکید کرد: تولیدکنندگان با در نظر گرفتن سه آیتم کیفیت، قیمت و زمان می‌توانند در بازار رقابت باقی بمانند.

 

وی افزود: فرصت‌های گردشگری خوبی در این مناطق وجود دارد و این در حالی است که متاسفانه تاکنون دولت‌ها نتوانسته‌اند فرصت‌های این منطقه را به روز کنند و لازم است در راستای گردشگری معدن و طبیعی این منطقه تلاش شود.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان راندمان پسته در باغات شهرستان زرند را کمتر از ۵۰۰ کیلو در هکتار نام برد و گفت: در زمینه افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب نیازمند برنامه ریزی و کار بیشتر هستیم.

 

انتهای پیام/