۴۵ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در زرند وجود دارد / در حال جایگزین نوع کشت در این شهرستان هستیم

فرماندار زرند گفت: ۴۵ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در شهرستان زرند وجود دارد که ۴۰ هزار هکتار آن فعال است و به دلیل کمبود آب با مقدار کم تولید روبه رو شده ایم اما سازگاری و راندمان محصول را بالا برده ایم.

Farmandar_Khanjari656sبه گزارش صدای زرند به نقل از تسنیم، حبیب‌الله خنجری صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی در شهرستان زرند در حال انجام است.

 

وی افزود: ۴۵ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در شهرستان زرند وجود دارد که ۴۰ هزار هکتار آن فعال است و به دلیل کمبود آب با مقدار کم تولید روبه رو شده ایم اما سازگاری و راندمان محصول را بالا برده ایم.

 

فرماندار زرند با اشاره به اینکه شهرستان زرند در زمینه کشت زعفران و زرشک به دلیل اینکه مقدار آب کم‌تری استفاده می‌شود، روی آورده اند، گفت: در حال جایگزین نوع کشت در این شهرستان هستیم.

 

خنجری از آمادگی ۷۰۰ صنعت‌گر به ویژه در زمینه پته در شهرستان زرند خبرداد و گفت: در این شهرستان ۸۰ نفر پته باف فعال است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان زرند در زمینه تولید سوهان نیز موفق عمل کرده است، افزود: در این زمینه آمادگی ایجاد شغل در شهرستان وجود دارد.

 

فرماندار زرند از اعلام آمادگی بخش خصوصی در زمینه گردشگری معادن شهرستان زرند خبرداد و تصریح کرد: ۹ جلسه اقتصاد مقاومتی تاکنون در شهرستان زرند برگزار شده است.

 

انتهای پیام/