بررسی پدیده سیل روستای داهوییه توسط سازمان زمین شناسی / احیا معابر و بازگشایی مسیر رودخانه

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل روستای داهوییه زرند از طرف سازمان زمین شناسی کشور به عنوان یک پدیده نادر مورد بررسی قرار می گیرد.

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل روستای داهوییه زرند از طرف سازمان زمین‌شناسی کشور به عنوان یک پدیده نادر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلسبه گزارش صدای زرند، دکتر “حسین امیری خامکانی” در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نشست دیروز خود با معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در جریان سیل داهوئیه پدیده عجیب زمین‌شناسی اتفاق افتاده است که قرار شد این پدیده توسط مسوولان سازمان زمین‌شناسی مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: همچنین با درخواست کتبی بنده به وزارت کشور و تماس تلفنی معاون وزیر با استانداری کرمان مقرر شد که اقداماتی در خصوص احیا معابر و بازگشایی مسیر رودخانه انجام شود.

 

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: دروستای داهوییه در رودخانه‌ای که مردم محلی از آن بنام خشک رود نام می‌بردند جریانی از گل و لای در چند کیلومتر با سرعت راه افتاده بود و به باغاتی که نمی‌بایست در حاشیه رودخانه احداث شوند خسارت وارد کرده است.

 

امیری با بیان اینکه مسوولان شهرستان در حد توان  اقداماتی را انجام داده‌اند گفت: در بازدیدی که از از روستا داشتم از همان محل درخواست نمودم که مسوولان استان به محل مراجعه نمایند که صبح روز یکشنبه این هفته مدیر کل جهاد کشاورزی و رئیس ستاد حوادث استان بازدیدی از این روستا داشتند.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارات این سیل تصریح کرد: این سیل با حمل سنگ‌های بسیار بزرگ، در مسیر رودخانه تنگنا بوجود آورده و به قنات روستا نیز لطمه زده است.

 

روستای داهوییه از روستاهای کوهستانی بخش مرکزی شهرستان زرند است که چندی پیش بر اثر بارش شدید باران سیلی از گل و لای در این روستا راه افتاد.

 

انتهای پیام/