مردم زرند تشنه برنامه های شاد و نشاط انگیز هستند

تا آن جا که نبود برنامه های شاد برای جوانان بعضاً گاهی این قشر را با معضلات و بروز مشکلات اجتماعی، همگام خواهد نمود. تنها راهکار مبارزه با کاهش معضلات و ناهنجاری های اجتماعی، ایجاد بستر ها و محیط های سرگرم کننده، فرهنگی شاد و نشاط آور است. برنامه های شاد و فرح انگیز که بتواند روحیه ای سالم و با انگیزه در جوانان متبلور سازد. اجرای جشن های دهه ی کرامت ثابت کرد که مردم زرند، تشنه شادی و شور و نشاط هستند.

برای اولین بار شهرداری زرند با همکاری سایر نهاد ها با برگزاری مراسمات روح انگیز( ورزش و برنامه های شاد) ساعات فرح بخش و نشاط بر انگیزی را برای هزاران زرندی،رقم زد.

 

Mehdi-Sohrabi-Zarandiصدای زرند؛ مهدی سهرابی زرندی:‌ مردم شریف و بزرگوار زرند، رویداد های ارزشمند اواخر مرداد ۹۵ را هرگز فراموش نخواهند کرد. آن ها از نزدیک شاهد و ناظر بودند، برای اولین بار، برنامه های ورزشی، تفریحی و نشاط آور که به همت مهندس احمد محمدی شهردار دلسوز و فرهیخته زرند، تدارک دیده شده بود. با مراسم باشکوه و بی نظیر راه پیمایی که در روز جمعه گذشته (۲۲  / ۵ / ۹۵) با حضور هزاران زرندی علاقه مند به تندرستی و همراهی مجدانه و حضور مهندس رزم حسینی (استاندار مردمی) برگزار گردید.

 

مراسم بی نظیر راه پیمایی زرند که برای اولین بار از طریق شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی، به طور زنده پخش گردید، نقطه عطفی از طرح های جامع و امیدوار کننده، شهردار جدید و پرتلاش زرند است. این اقدام شایسته که با جوایزی همراه بود، روح تازه ای در کالبد بیمار گونه مردم، به خصوص علاقه مندان به ورزش دمیده شد. دومین اقدام شهرداری اجرای برنامه های متنوع جشن، در ایام مبارک، دهه ی کرامت بود.

 

اجرای این برنامه به خصوص در آخرین شب که مصادف با میلاد شمس الشموس، امام رئوف، علی ابن موسی الرضا(ع) بود، با استقبال بی سابقه خانواده های زرندی مواجه گردید. موج استقبال مردمی آن قدر زیاد بود که این جانب به علت ترافیک سنگین، فاصله ابتدای بلوار تختی تا انتهای بلوار (اداره آب) را با پراید ۳۷ دقیقه طی نمودم.

 

PeyadehraviI-Zarand-950522_ (30) PeyadehraviI-Zarand-950522_ (18) PeyadehraviI-Zarand-950522_ (13)

 

در شب آخر که شخصاً افتخار حضور در پارک شهید زرند را داشتم و شبی خاطره برانگیز و به یاد ماندنی بود، از نزدیک شاهد مدیریت دقیق و مجدانه شهردار خودجوش و مردمی، بودم. تا با همکاری کادر توانمند شهرداری، بتوانند ساعاتی از موج شادی و نشاط بیش از بیست هزار خانواده های زرندی را فراهم آورند. شهروندانی که در این روز های گرم تابستان و نبودن مراکز شاد، که خود را از ساعاتی قبل به پارک شهید رسانده بودند، به طریق مطلوب و خاطره انگیز، برای مردم زرند، رقم بزنند.

 

بدون شک، اجرای چنین مراسمات نشاط انگیز، عامل برانگیخته شدن امید و ایجاد انگیزه و نشاط، به خصوص در بین نوجوانان و جوانان زرندی خواهد بود. حضور بی سابقه جوانان این شهر در پارک شهید، خود آسیب شناسی جدی را می طلبد. جوانانی که سال ها رنج بیکاری را تحمل می کنند، حتی یک مرکز تفریحی و شاد آفرین(به جزء پارک شهید و یا حاشیه میدان اول شهر) در این شهر ندارند.

 

برگزاری مراسمات چند روز اخیر در زرند که نشاط و شادابی مردم را به همراه داشت، به عنوان طرح های مقدماتی شهرداری، می تواند با ویژگی تحول اصولی، عقلانی و شادابی برای آحاد جامعه زرند، باعث روحیه ای شاد و پر انرژی،به خصوص در امر تندرستی و سالم سازی قشر های مختلف مردم شهرستان ادامه یابد.

 

شهری می تواند با شتاب میسر توسعه و پویایی را طی کند که مردم آن سرزنده، شاد، با انگیزه و به زندگی و آینده امیدوار باشند. چنین رویدادی، فقط با روحیه شاد و انگیزه سالم مردم، امکان پذیر است. مردم فهیم، متمدن و فرهنگ دوست زرند، روند کارهای شهرداری زرند در سال های گذشته (قبل از مسئولیت پذیری مهندس محمدی) را فراموش نکرده اند.

 

Keramat_Jashn_SZ55565

 

سال هایی که شهرداری با خمودگی، سکوت و بی تفاوتی در تمام زمینه ها، چه در عمران و آبادی و چه در موضوعات فرهنگی و چه درسایر حوزه های کاری خود، نتوانست آثارمطلوبی از خود بجا گذارد، بلکه نارضایتی عامه مردم را از خود به یادگار گذاشت… بگذریم که آثار بدهی های میلیاردی شهرداری تا سال ها، توسعه و عمران و آبادی این شهر را به تعویق انداخت، اما به قول مهندس محمدی با امید باید زندگی کرد و برای ساختن شهری زیبا و با نشاط، همت مضاعف مردم و خیرین را می طلبد….

 

هر چند کارهای ماندگار و ارزش مدار مسئولین (وقت) زرند، برای نسل های آینده این شهر با قدمت، یعنی زراوند زرخیز و کهن در تاریخ این شهر، ثبت و ضبط و ماندگار خواهد شد، بدون شک، مردم زرند قدردان خادمین صالح و سالم و دلسوز و فعال این شهر هستند.

 

تا آن جاکه جامعه با فرهنگ زرند، با رصد روزانه خود، اقدامات همت آفرین و تلاش مهندس احمد محمدی شهردار فرهیخته و پرتلاش زرند، کارکنان این نهاد مردمی، حاج حبیب الله خنجری (فرماندار محترم) و نیز مساعدت و همکاری صمیمانه سازمان ورزش و جوانان، مراکز صنعتی، به خصوص سنگ اهن جلال آباد و سایر ارگان ها و نهادها علی الخصوص ایجاد و حفظ امنیت توسط برادران محترم نیروی انتظامی که ریاست آن جناب سرهنگ چوگانی مسئول محترم و مردمی زرند هستند و سایر مدیران و مسئولین که هر کدام به سهم و بضاعت خود به طریقی در برپایی برنامه های شاد و نشاط انگیز شهرداری دخیل بودند، را ارج می نهند و با قدردانی، از آن ها  به نیکی یاد می کنند.

 

به گمان قریب به یقیین این جانب که بیش از ۶۳ بهار عمر خود را در این شهر گذرانده و در بسیاری از مراسمات (جشن ها، همایش ها و میتینگ ها و امثالهم) حضور یافته ام، با توجه به حضور هزاران نفر در پارک شهید زرند که برای دیدن و شنیدن برنامه های شاد شهرداری در گوشه، گوشه پارک و در محافلی گرم و صمیمی و فارغ از دغدغه های دنیا شرکت کرده بودند، حضوری بی سابقه و کم نظیر را رقم زدند.

 

حتی با وجود آن که روز بعد (دوشنبه) روز کاری و تعطیل نبوده است، تا حوال حدود، دو بامداد پارک را ترک نمی کردند، رویداد اخیر (حضور خیل عظیم مردم در پارک) بیانگر خستگی روحی مردم است. فقدان برنامه های شادکه در برخی موارد با یاس و ناامیدی و عدم ایجاد انگیزه زندگی به خصوص برای جوانان این شهر، به نوعی آسیب پذیر می نماید.

 

تا آن جا که نبود برنامه های شاد برای جوانان بعضاً گاهی این قشر را با معضلات و بروز مشکلات اجتماعی، همگام خواهد نمود. تنها راهکار مبارزه با کاهش معضلات و ناهنجاری های اجتماعی، ایجاد بستر ها و محیط های سرگرم کننده، فرهنگی شاد و نشاط آور است. برنامه های شاد و فرح انگیز که بتواند روحیه ای سالم و با انگیزه در جوانان متبلور سازد.

 

اجرای جشن های دهه ی کرامت ثابت کرد که مردم زرند، تشنه شادی و شور و نشاط هستند.

 

انتهای پیام/