نگاهی به آمار و اطلاعات جرائم و حوادث شهرستان زرند از ابتدای سال جاری / ۱۱ کشته در تصادفات درون و برون شهری زرند / نزاع مهمترین جرم در شهرستان زرند

سرهنگ چوگانی رئیس پلیس نیروی انتظامی شهرستان زرند در جلسه تجلیل از خبرنگاران شهرستان زرند با بیان اینکه کار پلیس در ایجاد امنیت در جامعه کار سنگین و سخت است، افزود: آماری که از ابتدای سال جاری تا پانزدهم مرداد ماه در دست من است نشان می‌دهد که کار پلیس چقدر سنگین و طاقت‌فرسا است.

چوگانی نزاع را مهمترین جرم در شهرستان دانست و گفت: در بحث نزاع متاسفانه آمار این بخش در شهرستان زرند بالا است که بالغ بر ۱۰۰ نفر در این ارتباط دستگیر شده‌اند و ۹۹ درصد از این نزاع‌ها، نزاع فردی بوده است که از جمله علل این نزاع‌ها می‌توان به پایین بودن آستانه تحمل مردم به ویژه قشر جوان جامعه، مصرف مشروبات الکی و اختلافات قومی قبیله‌ای اشاره کرد.

 

chokani

به گزارش صدای زرند، سرهنگ “نورعلی چوگانی” رئیس پلیس نیروی انتظامی شهرستان زرند در جلسه تجلیل از خبرنگاران شهرستان زرند با بیان اینکه کار پلیس در ایجاد امنیت در جامعه کار سنگین و سخت است، افزود: آماری که از ابتدای سال جاری تا پانزدهم مرداد ماه در دست من است نشان می‌دهد که کار پلیس چقدر سنگین و طاقت‌فرسا است. در این دوره ما بالغ بر ۵۵۰۰ زنگ‌خور ۱۱۰ داشته‌ایم که همه این زنگ‌ها عملیاتی شده است و مامورین در محل حاضر شده‌اند.

 

وی گفت: در این دوره بالغ بر ۳۸۰۰ پرونده قضایی با موضوعات مختلف تشکیل شده است که به همراه متهم مربوطه جهت پیگرد قانونی تحویل مرجع محترم قضایی شده است. همچنین قریب به ۱۹۰۰ نفر به اتهامات مختلف دستگیر شده‌اند و ۶۲۷ دستگاه خودرو و ۱۷۵۰ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است.

 

سرهنگ چوگانی افزود: در این دوره بالغ بر ۱.۵ تن انواع مواد مخدر توسط پلیس محترم مبارزه با مواد مخدر کشف شده است که در قیاس به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته‌ایم و در بحث سرقت ۷۸ درصد از کل سرقت‌ها اتفاق افتاده کشف شده‌اند که این آمار با توجه به شاخصی که ناجا برای ما تعیین کرده است مطلوب است و از لحاظ سرقت‌ها در کل ۱۴ درصد کاهش وجود داشته است و بالغ بر ۱۳۰ نفر سارق در این مدت دستگیر شده‌اند که بعضی از این نفر سارقین یک شخص بوده‌اند که برای دومین مرتبه و حتی شاید سومین مرتبه دستگیر شده‌اند.

 

وی نزاع را مهمترین جرم در شهرستان دانست و گفت: در بحث نزاع متاسفانه آمار این بخش در شهرستان زرند بالا است که بالغ بر ۱۰۰ نفر در این ارتباط دستگیر شده‌اند و ۹۹ درصد از این نزاع‌ها، نزاع فردی بوده است که از جمله علل این نزاع‌ها می‌توان به پایین بودن آستانه تحمل مردم به ویژه قشر جوان جامعه، مصرف مشروبات الکی و اختلافات قومی قبیله‌ای اشاره کرد.

 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان زرند بیان داشت: در بحث تصادفات سه عامل تاثیرگذار خودرو، جاده و راننده دلیل بروز تصادفات می‌باشند که متاسفانه ما نه آنقدر جاده‌هایمان استاندارد است، نه خودروهای تولیدی که داریم استاندارد هستند و نه خیلی از رانندگان فرهنگ مناسب رانندگی دارند. یعنی بسیاری از ما رانندگی بلد هستم اما فرهنگ رانندگی نداریم و متاسفانه با وجود اینکه در بحث حوادث جاده‌ای سالانه کشته‌های زیادی در کشور داریم اما همچنان شاهد این حوادث و گاهاً افزایش آمار این بخش هستیم.

 

چوگانی گفت: در زمینه حوادث رانندگی خوشبختانه آمار شهرستان زرند نسبت به بسیاری از شهرستان‌ها کمتر است. آمار تصادفات درون شهری از ابتدای سال جاری که منجر به فوت شده است ۴ فقره بوده که ۳۳ درصد در قیاس با مدت مشابه کاهش داشته‌ایم. تصادفات جرحی ۱۶۷ فقره که ۸ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته‌ایم. تصادفات خسارتی ۵۸ فقره که متاسفانه ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش وجود داشته است.

 

وی آمار کشته‌شدگان تصادفات درون شهری در این مدت را ۵ نفر اعلام کرد و گفت: از لحاظ تعداد کشته شدگان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش وجود داشته است. همچنین از لحاظ مجروحین ۱۹۰ نفر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد کاهش داشته‌ایم و در مجموع تعداد ۲۲۹ فقره تصادف ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

 

سرهنگ چوگانی در مورد آمار تصادفات برون شهری زرند گفت: در تصادفات برون شهری در این مدت ۶ فقره تصادف فوتی داشتیم که ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش وجود داشته است، تصادفات جرحی ۸۱ فقره ثبت شده که ۱۷ درصد کاهش نسبت به سال قبل نشان می‌دهد و تصادفات خسارتی ۵ فقره گزارش شده که ۳۵ درصد کاهش داشته‌ایم و در مجموع در این تصادفات ۱۴۷ نفر مجروح شده‌اند که ۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته‌ایم و ۶ نفر فوت کرده اند که هیچگونه افزایش یا کاهشی در این زمینه وجود نداشته است.

 

وی با بیان اینکه در اقدامات پیشگیرانه‌ای در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی طرح‌های متعددی اجرای می‌شود، افزود: طرح دستگیری حاملین سلاح سرد در روزهای اخیر اجرا شد و طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر نیز در دستور کار ما قرار دارد و باید بگویم که در سال جاری اولویت اول و اصلی ما اجرای این طرح و مبارزه جدی با خرده فروشان مواد مخدر خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

 

مطالب مرتبط:

روز خبرنگار روز حق گویی و حق جویی است/ اصحاب رسانه بازوی پلیس در ارتقاء امنیت جامعه هستند

تجلیل نیروی انتظامی از رسانه‌های شهرستان زرند (تصاویر)