روز خبرنگار روز حق گویی و حق جویی است/ اصحاب رسانه بازوی پلیس در ارتقاء امنیت جامعه هستند

صبح امروز به مناسبت هفدهم مرداد ماه (روز خبرنگار)‌ خبرنگاران شهرستان زرند توسط نیروی انتظامی شهرستان زرند با حضور جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان زرند در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان تجلیل شدند.

صبح امروز به مناسبت هفدهم مرداد ماه (روز خبرنگار)‌ خبرنگاران شهرستان زرند توسط نیروی انتظامی شهرستان زرند با حضور جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان زرند در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان تجلیل شدند.

 

roz-khabarnegar-entezami-zarand-950519_ (2)


به گزارش صدای زرند، سرهنگ “نورعلی چوگانی” فرمانده نیروی انتظامی شهرستان زرند در این مراسم ضمن گرامیداشت این روز و یاد و خاطر شهدای خبرنگار و ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه، اظهار داشت: روز خبرنگار روز حق گویی، حق جویی و پاسداشت قلم است که این روز را به شما خبرنگاران که پیش قراولان آگاهی بخش و نقش آفرین‌های عرصه نظم و امنیت هستید تبریک می‌گوییم.

 

وی گفت: نقش بی بدیل و موثر اصحاب رسانه و خبرنگاران عزیز در امنیت ذهنی و روانی جامعه بر کسی پوشیده نیست. رسانه‌ها هستند که موجب رشد فرهنگ عمومی در جامعه می‌شوند و در واقع رسانه‌ها و خبرنگاران پلی بین مردم و مسئولین هستند. شکی نیست که اصحاب رسانه بازوی پلیس در ارتقاء امنیت جامعه هستند. این اصحاب رسانه هستند که با یک تیتر می‌توانند احساس امنیت در جامعه را دوچندان کنند و یا با مبالغه و کاستی باعث ایجاد احساس ناامنی در جامعه شود.

 

سرهنگ چوگانی گفت: یک خبرنگار خوب ویژگی‌های زیادی باید داشته باشد که اگر از سلیقه و خوش‌ذوقی و ساده‌گویی آن بگذریم واقع‌بینی و عینیت مطلب منتشر شده از موارد مهمی است که خبرنگار باید به آن توجه داشته باشد. یک خبرنگار باید آن چیزی که اتفاق افتاده است را گزارش کند نه آنچه که خودش دوست دارد.

 

وی افزود: مسئولیت اجتماعی از دیگر ویژگی‌های یک خبرنگار خوب است؛ امروزه با وجود ابزارهای متعددی که در جهت اطلاع‌رسانی وجود دارد، کار خبرنگار و مسئولین او را سنگین‌تر می‌کند و یک خبرنگار باید تلاش مضاعفی نسبت به گذشته در جهت جلب اعتماد و اطمینان مردم داشته باشد.از دیگر ویژگی‌های یک خبرنگار خوب امانت‌داری است که هم بر پلیس و هم بر اصحاب رسانه واجب است در کار خود دقت کافی را در انتشار اطلاعات داشته باشیم.

 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان زرند گفت: با وجود شرایط کنونی که در جامعه حاکم است به نظر من مهمترین مسئولیتی که بر عهده یک رسانه و خبرنگار است ایجاد وفاق، وحدت و همدلی در جامعه می‌باشد.

 

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه نقدی از اصحاب رسانه شهرستان زرند تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

مطالب مرتبط:

تصاویر مراسم تجلیل نیروی انتظامی از رسانه‌های شهرستان زرند