دادگستری زرند از دادگستری های موفق در استان بوده است/ قضات تمایل کمتری به زندانی کردن افراد خاطی داشته باشند/ به ازای هر۳.۵ ازدواج یک طلاق

موحد در آئین تکریم و تودیع و معارفه رئیس دادگستری زرند گفت: آسیب اجتماعی دیگر وجود زندانی های زیاد در جامعه است، که این خود اثرات منفی دیگری دارد و موجب ایجاد مشکلات و آسیب های اجتماعی زیادی بعد از خروج این افراد از زندان می شود که جا دارد همکاران و قضات محترم نگرش خود را تغییر داده و کمتر تمایل به زندانی کردن مجرمین داشته باشند.

موحد رئیس دادگستری کل استان کرمان در آئین تکریم و تودیع و معارفه رئیس دادگستری زرند گفت: آسیب اجتماعی دیگر وجود زندانی های زیاد در جامعه است، که این خود اثرات منفی دیگری دارد و موجب ایجاد مشکلات و آسیب های اجتماعی زیادی بعد از خروج این افراد از زندان می شود که جا دارد همکاران و قضات محترم نگرش خود را تغییر داده و کمتر تمایل به زندانی کردن مجرمین داشته باشند.

 

movahed

 

به گزارش صدای زرند، “یدالله موحد” رئیس دادگستری کل استان کرمان در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری زرند ضمن تقدیر از حاضرین در این جلسه، اظهار داشت: ان شاالله با وجود زیرساخت های صنعتی و معدنی که در شهرستان زرند وجود دارد شاهد کاهش مشکلات ها و اجتماعی در این شهرستان باشیم.

 

موحد گفت: جای خوشبختی و خوشحالی دارد که یک همدلی ویژه در جهت خدمتگزاری در بین مسئولین شهرستان زرند وجود دارد و امسال نیز که سال اقتصاد مقاومتی- اقدام و عمل است بتوانیم همانطور که استان کرمان تاکنون به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است در آینده هم شاهد بهبود این شرایط باشیم.

 

رئیس دادگستری کل کرمان گفت: یکی از بخش هایی که باید به عنوان اجزای اصلی اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل قرار گیرد صیانت از حق مظلوم و احقاق حقوق مردم است.

 

رئیس دادگستری کل استان کرمان گفت: نقش دستگاه قضا در این بخش این است که هر کجا احساس کرد که حقوق یک فرد از سوی فردی دیگر یا نهادی دولتی و خصوصی و یا حقوق عامه در جامعه در حال ضایع شدن است و رئیس دادگستری، دادستان و قضات وظیفه پیگیری این موضوع برای اجرای عدالت است و اجرا کننده عدالت در جامعه دستگاه قضا می باشد.

 

موحد گفت: در چرخه اقتصاد حقوق کارگر باید قبل از اعتصاب پرداخت شود و باید با حل آسیب های اقتصادی مانع از تجمع و اعتصاب کارگران شویم.

 

ایشان بیان داشت: انبیا مبعوث شدند برای اجرای عدالت که این نشان دهنده ی اهمیت دستگاه قضا در یک جامعه می باشد و اگر ما نتوانیم عدالت را در جامعه اجرا کنیم و ظلم در جامعه پیاده شود این جامعه پایدار و ماندگار نخواهد بود و اولین رکن هر جامعه تامین عدالت اجتماعی در آن جامعه است و این موضوع اهم واجبات می باشد و دستگاه قضا نیز باید در این زمینه تمام تلاش خود را داشته باشند.

 

موحد گفت: یکی از مهمترین بحث هایی که در جامعه کنونی مطرح است بحث آسیب های اجتماعی است و همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با روسای سه قوه داشتند ما باید به دنبال حل آسیب های اجتماعی باشیم و اگر برای حل این مشکلات اقدام نشود و دیر شود دیگر این مشکل قابل حل نخواهد بود.

 

ایشان گفت: با وجود و گسترش تکنولوژی های مختلف از قبیل ماهواره و شبکه های اجتماعی در جامعه ما با سیل عظیمی از مصادیق مجرمانه مواجه هستیم که این یک آسیب اجتماعی بزرگ در جامعه اسلامی ما محسوب می شود.

 

رئیس دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت: یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی که جهان معاصر با آن مواجه است اعتیاد است. گزارش رسمی از یک واقعیت تلخ دارد که اعتیاد به مواد مخدر از بحران های مهم جامعه کنونی است و اگر بگوییم زندگی کنونی در عصر ما از زهرآگین عصرهای جهان است چیزی به گزاف نگفته ایم.

 

هیچ ماده ای بعد از مواد غذایی به سهولت مواد مخدر وارد زندگی انسان نشده است که این موضوع یک خطر بزرگ است و غیر از دستگاه قضا همت عمومی را برای حل آن را می طلبد.

 

این مقام ارشد قضائی با بیان اینکه ۲۱۸ میلیون معتاد در دنیا وجود دارد، عنوان کرد: در ایران نیز متاسفانه قریب به یک میلیون و پانصد هزار معتاد به مواد مخدر وجود دارد.

 

وی آسیب اجتماعی مهم دیگری که در جامعه وجود دارد را طلاق دانست و گفت: متاسفانه روند طلاق در سال های اخیر در حال افزایش بوده است و در مقابل روند تمایل جوانان به ازدواج در حال کاهش است که در سال ۹۴ به ازای هر ۳ و نیم ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است که این آمار نگران کننده است.

 

ایشان ادامه داد: آسیب اجتماعی دیگر وجود زندانی های زیاد در جامعه است و طبق آمار کنونی ما سالانه ۶۰۰هزار نفر را به زندان ها می فرستیم که این خود اثرات منفی دیگری دارد و موجب ایجاد مشکلات و آسیب های اجتماعی زیادی بعد از خروج این افراد از زندان می شود که جا دارد همکاران و قضات محترم نگرش خود را تغییر داده و کمتر تمایل به زندانی کردن مجرمین داشته باشند.

 

موحد ادامه داد: خوشبختانه در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها شاهد کاش ۱۳درصدی ورودی به زندان شهرستان زرند هستیم ضمن آنکه طی شش سال گذشته بیش از ۶۰هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف شهرستان زرند وارد شده است که بیش از یک سوم این پرونده ها به صلح وسازش انجامیده است.

 

موحد با اشاره به اینکه ۷۰درصد زندانیان استان کرمان متاهل می باشند، بیان کرد: نگرش قضات بایستی حبس زدا باشد.

 

وی دادگستری زرند را از دادگستری های موفق استان دانست و گفت: با حضور چندین ساله مهدی جعفری در ریاست این نهاد خوشبختانه شاهد پیشرفت و موفقیت این دادگستری بوده ایم در ادامه با ارتقا درجه در دادگستری استان با ایشان خواهیم بود و حجت الاسلام محمدی هم از پشتوانه کاری و خدمتی موفقی برخوردار هستند و ۱۰ سال سابقه مدیریتی بر دادگستری یک شهرستان بی دلیل نبوده است و ایشان از افراد ولایی، دینی و موفق بوده اند و مطمئناً حضور ایشان به عنوان یک فرد شایسته در دادگستری زرند نویدبخش موفقیت بیشتر این نهاد خواهد بود و من نیز آرزوی توفیق برای ایشان در این بخش را دارم.

 

انتهای پیام/