شرط مسلمانی اجرای حق از طریق دستگاه قضا دولت اسلامی است/ دستگاه قضا حافظ اصلی حق الناس در جامعه است

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در آئین تکریم و تودیع و معارفه رئیس دادگستری زرند، گفت: شرط مسلمانی اجرای حق از طریق دستگاه قضا دولت اسلامی است.

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در آئین تکریم و تودیع و معارفه رئیس دادگستری زرند، گفت: شرط مسلمانی اجرای حق از طریق دستگاه قضا دولت اسلامی است.

 

IMG_5811

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند در آئین تکریم و تودیع و معارفه رئیس دادگستری زرند که در تالار فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت دستگاه قضا از دیدگاه اسلام بسیار بالا است.

 

وی گفت: دست خدا بالای سر قاضی است و دائما رحمت الهی دور بر قاضی وجود دارد اما اگر از مسیر خدا خارج شود خدا او را به حال خود رها می کند.

 

امام جمعه زرند گفت: هیچ مسلمانی حق رجوع به دستگاه قضایی غیراسلامی را ندارد که این خود نشان دهنده ی اهمیت تشکیل حکومت اسلامی و برپایی اسلام ناب محمدی است و شرط مسلمانی اجرای حق از طریق دستگاه قضا دولت اسلامی است.

 

ایشان گفت: قاضی از طرف پیامبر (ص)، اهلبیت (ع) و در زمان غیبت امام زمان از طرف نائب برحق ایشان نیابت دارد تا حق و عدالت را در جامعه پیاده کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: نشان اصلی جمهوری اسلامی دستگاه قضای اسلامی است که در ابتدا تشکیل این نظام مقدس حضرت امام خمینی فردی آگاه و والا چون شهید بهشتی را برای ریاست این دستگاه انتخاب می کند.

 

امام جمعه زرند اظهار داشت: دستگاه قضا حافظ اصلی حق الناس در جامعه  می باشد و بدون شک با حجم زیاد پرونده های قضایی در کشور و استان و شهرستان این کار، واقعاً کاری سخت و بزرگ است.

 

ایشان خطاب به یدالله موحد رئیس دادگستری کل استان کرمان گفت: خوب است با همت شما بتوانیم شاهد احداث ساختمان جدید دادگستری و زندان زرند باشیم تا هرچه زودتر شاهد حل برخی مشکلاتی که پیرامون این موضوع هست باشیم.

 

وی در پایان از زحمات مهدی جعفری تقدیر و تشکر کرد و برای ایشان در آینده ی شغلی ایشان آرزوی موفقیت بیش از پیش کرد و به حجت الاسلام محمدی نیز خیرمقدم گفت و برای وی نیز در سمت جدیدشان در شهرستان زرند آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

 

انتهای پیام/