ثبت تمامی پرونده ها و نامه نگاری های قضایی استان کرمان به صورت رایانه ای

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از ثبت تمامی پرونده ها و نامه نگاری های قضایی استان کرمان به صورت رایانه ای خبر داد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: باتوجه به اینکه بحث گسترش انفورماتیک در دادگستری ها مورد تاکید ریاست معظم قوه قضائیه است، تمامی شهرستان ها وبخش های استان از نرم افزار سمپ (cms) و همچنین اتوماسیون اداری استفاده می کنند و ثبت کلیه پرونده ها و نامه نگاری ها از طریق سیستم رایانه ای صورت می گیرد.

 

khaleghi

 

به گزارش صدای زرند، “حمید خالقی” معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان در جلسه ارزیابی عملکرد دادگستری شهرستان زرند که با حضور رییس کل دادگستری استان در محل دادگستری زرند برگزار گردید، اظهار داشت: از لحاظ سخت افزاری اکثر شهرستان ها و بخش های استان تجهیز شده اند و ارتباطشان با مرکز استان از طریق فیبر نوری برقرار است، البته ممکن است شهرستان هایی از لحاظ تجهیزات رایانه ای و کابل کشی شبکه ای دچار کمبود باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: در بخش نرم افزاری با توجه به برخورداری از نیروهای متخصص وزبده مشکل چندانی وجود ندارد و بطور مرتب اطلاعات ثبت شده در سیستم سمپ از طرف همکاران اینجانب مورد رصد قرار گرفته و مشکلاتی که همکاران در این زمینه دارند از طریق برگزاری کلاس های آموزشی برطرف می گردد.

 

خالقی اظهار کرد: امسال برنامه ابلاغ الکترونیک درسطح استان در دستور کار این معاونت قرار دارد و در آینده نزدیک انشاء الله راه اندازی می گردد.

 

وی گفت: که با راه اندازی این سیستم اکثر اوراق به صورت واقعی ابلاغ شده و اصحاب پرونده در اسرع وقت از اوقات دادرسی و نتیجه پرونده خود  مطلع خواهند شد.

 

 

رشد پنج درصدی ورودی پرونده ها در استان کرمان

 

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: درمجموع در سال ۹۴ تعداد ۴۵۶ هزار و ۲۲۲ پرونده ورودی تمامی شعب استان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵درصد رشد داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه مانده پرونده های سال ۹۴ نسبت به سال قبل شاهد کاهش ۱۲ درصدی پرونده ها می باشیم.

 

خالقی یادآور شد: در آمار ورودی، بیشترین درصد رشد صرف نظر از حوزه های قضایی انار و ریگان (به علت راه اندازی شعب دادسرا در مهرماه سال ۹۳) مربوط به حوزه های قضایی راین با ۳۶ درصد افزایش و حوزه قضایی قلعه گنج با ۳۲ درصد افزایش، و بیشترین درصد کاهش مربوط به حوزه قضایی نرماشیر با ۲۴ درصد کاهش است.

 

وی گفت: در آمار خروجی نیز بیشترین درصد رشد صرف نظر از حوزه های قضایی انار و ریگان (به علت راه اندازی شعب دادسرا در مهرماه سال ۹۳) مربوط به حوزه های قضایی قلعه گنج با ۴۶ درصد افزایش، و بیشترین درصد کاهش مربوط به حوزه قضایی کوهبنان با ۲۴- درصد کاهش می باشد.

 

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان عنوان کرد: در آمار مانده نیز با نگاه به درصد رشد مانده های جدول مشاهده می شود تنها پنج حوزه قضایی راین با (۲۳۱ درصد افزایش)، کوهبنان (۱۹درصد رشد)،  راور (۱۲درصد رشد)، رودبارجنوب (۷درصد رشد) و انار (یک درصد رشد) بوده اند که در مقایسه مانده پایان سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ درصد رشد مثبت داشته اندو مابقی حوزه ها با کاهش مانده پرونده مواجه شدند که بیشترین درصد کاهش مربوط به حوزه قضایی نرماشیر با ۵۲ درصد کاهش می باشد.

 

انتهای پیام/