از توسعه صنعت گردشگری تا ورود ارز به کشور/ ثبت جهانی قنوات ایرانی و کویرلوت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ثبت جهانی قنوات ایرانی و کویر لوت در فهرست میراث جهانی یونسکو گفت: ثبت این آثار طبیعی نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری و ورود ارز به کشور ایفا می کند.

امیری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ثبت جهانی قنوات ایرانی و کویر لوت در فهرست میراث جهانی یونسکو گفت: ثبت این آثار طبیعی نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری و ورود ارز به کشور ایفا می کند.

 

Amiri-Namyandeh-zarand_01

 

به گزارش صدای زرند، دکتر “حسین امیری” نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت قنات‌های ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو گفت: مردم مناطق کویری از دوران باستان تا به امروز برای رفع مشکل کم آبی به جمع آوری آب های سطحی روی آوردند و درحال حاضر علی رغم خشکسالی ها برخی قنوات جاری هستند.

 

وی افزود: برای ثبت جهانی قنوات تلاش های زیادی صورت گرفته است.

 

امیری همچنین با اشاره به ثبت جهانی کویرلوت درفهرست میراث جهانی یونسکو، ادامه داد: این کویر درحاشیه کرمان گرمترین نقطه دنیاست، ارتفاع آن از سطح دریا منفی است و آسمان خراش های شنی و منحصربه فردی در این کویر وجود دارد.

 

 

لذت کویرگردی باید با تبلیغات مناسب و استفاده از موسسات گردشگری داخلی و خارجی معرفی شود

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید بر توسعه صنعت گردشگری در کویر لوت یادآور شد: کویر لوت محیطی بکر و آرام برای استراحت است و جاذبه خاصی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد.

 

امیری با بیان اینکه لذت کویرگردی باید با تبلیغات مناسب و استفاده از موسسات گردشگری داخلی و خارجی معرفی شود، افزود: زیرساخت ها و تجهیزات خاص گردشگری باید در این منطقه فراهم شود، البته اقدامات خوبی توسط گردشگری استان کرمان صورت گرفته اما نیازمند تکمیل است.

 

وی با اشاره به نقش توسعه گردشگری در جلوگیری از خروج ارز از کشور، تصریح کرد: با ایجاد امکاناتی همچون شترسواری، رالی در کویر و برگزاری جشنواره ها و مسابقات اتومبیلرانی در این منطقه می توان از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد، همچنین ورود هر گردشگر به کشور مقدار فراوانی ارز به کشور وارد می کند.

 

انتهای پیام/