کشفیات سلاح غیرمجاز در زرند ۱۳۷ درصد افزایش داشته است / کشف ۱۳۷۷کیلوگرم مواد مخدر طی سال جاری در زرند

دادستان زرند گفت: کشفیات سلاح غیرمجاز ۱۳۷ درصد افزایش داشته و تعداد۱۷ قبضه اسلحه غیر مجازدر سال ۹۴ و ۷ قبضه در سال ۹۵ کشف شده است.

دادستان زرند گفت: کشفیات سلاح غیرمجاز ۱۳۷ درصد افزایش داشته و تعداد۱۷ قبضه اسلحه غیر مجازدر سال ۹۴ و ۷ قبضه در سال ۹۵ کشف شده است.

 

سیدمهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند

 

به گزارش صدای زرند، “سید مهدی قویدل” دادستان زرند در دیدار با امام جمعه شهرستان زرند، اظهار داشت: بیشترین آمار پرونده‌ها در سیستم قضائی زرند مربوط به سرقت با ۲ هزار و ۲۰۰ پرونده ‌بوده و ایراد ضرب و جرح با فراوانی یک‌هزار و ۲۱۸ پرونده ‌دومین جرم در شهرستان زرند است ‌و شاهد افزایش ‌۶ درصدی آن بوده‌ایم.

 

قویدل گفت: در سال ۹۴ مقدار یک‌هزار و ۳۲۷ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که این مقدار‌ از ابتدای سال جاری به یک‌هزار و ۳۷۷ کیلو رسیده است که نسبت به  مدت مشابه سال قبل ۱۷۰۰ درصد افزایش داشته است.

 

این مقام قضائی در ادامه تشریح سیمای جرائم شهرستان بیان داشت: ۴ هزار و ۵۰ لیتر مشروبات الکلی در سال گذشته و طی دو ماهه اول سال جاری ۹۵۰ لیتر کشف شده است.

 

وی افزود‌: کشفیات سلاح غیرمجاز ۱۳۷ درصد افزایش داشته و ‌تعداد ۱۷ قبضه اسلحه غیرمجاز در سال ۹۴ و هفت قبضه در‌ سال ۹۵ کشف شده است.

 

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان زرند مسائل و ناهنجاری های شهرستان را نگران کننده توصیف کرد و گفت: در سال گذشته تعداد  بالغ بر ۱۲ هزار پرونده در دادسرا رسیدگی شده است.

 

قویدل‌ اجرای برنامه‌های پیشگیرانه‌ در زمینه وقوع جرائم را مهم ارزیابی  کرد و ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم اگر چه به قوه قضائیه محول شده است، اما ۲۲ دستگاه قبل از دادگستری در این امر دخیل هستند‌.

 

شایان ذکر است رصد ادارات در سال جاری از نکاتی بود که دادستان به آن اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین اولویت در شورای پیشگیری  شناسایی تهدیدات و آسیب هایی است که علت آن  به مسئولین ادارات بر می گردد.

 

انتهای پیام/