بحران آب و استفاده از آب را جدی بگیریم/ پیشرفت تکنولوژی باید به همراه فرهنگ باشد

امام جمعه زرند در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان، گفت: تمام توان خود را برای کمک به حل بحران آب و فرهنگ استفاده صحیح از این نعمت خدادادی را جدی بگیریم.

امام جمعه زرند در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان، گفت: تمام توان خود را برای کمک به حل بحران آب و فرهنگ استفاده صحیح از این نعمت خدادادی را جدی بگیریم.

 

ebrahimi_emamjome_zarand

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی” نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان با اشاره به آیه ی از سوره اعراف، بیان داشت: خدواند در قران می فرماید ‘خدواند اسراف کنندگان را دوست نمی دارد’.
وی در ادامه  با اشاره به تاریخچه آب در شهرستان گفت: زمانی شخصی اسبی داشت و پشت اسب گاری بسته و آب می فروخت و تهیه آب برای مردم سخت بود اما در زمان ما به برکت نظام اسلامی در اکثر مناطق شهرستان آب لوله کشی داریم.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی افزود: ما باید شکرگزار این نعمت باشیم تا خداوند آن را از ما به واسطه بد استفاده کردن نگیرد، همان طوری که از بسیاری از امت ها به واسطه استفاده غیر صحیح؛ نعمت را از آنها گرفت.
وی نعمت آب را همانند اکسیژن برای انسان و زمین دانست که در صورت نبود آن انسان نابود می شود.
امام جمعه زرند نبود پیوست فرهنگی به همراه پیشرفت علم و صنعت را عامل اصلی بد استفاده کردن از منابع و تکنولوژی بیان کرد و افزود: به همراه تولید علم یا وارد کردن تکنولوژی باید فرهنگ استفاده را نیز آموزش بدهیم، به عنوان مثال ما در شهرستان قنات های زیادی داشتیم که عمر تعدادی  از آنها به هزار سال هم می رسید و مردم هر منطقه با استفاده از همین قنات ها زندگی خود را تامین می کردند.

 

وی افزود: با ورود صنعت و امکان حفر چاه های عمیق به دلیل عدم وجود فرهنگ صحیح؛ حفر غیراصولی چاه ها باعث خشکی قنات های شهرستان شد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در خصوص فرهنگ غلط مصرف آب، اظهار داشت: فرهنگ غلط دل بخواهی و مثلا پولش را می دهم وجود دارد که باید اصلاح شود و در بحث کشاورزی هم همین مطلب وجود دارد که ما باید به همراه کشاورزی صنعت هم را وارد می کردیم و تمام باغات و زمین های کشاورزی خود را با آبیاری صنعتی سیراب می کردیم.
وی با اشاره به تعدادی از صرفه جویی های ساده، بیان داشت: متاسفانه سرانه مصرف در بین ما ایرانیان در خیلی از موارد از کشور های پر جمعیت جهان هم بیشتر است  که اگر همین شیوه استفاده از منابع آبی ادامه پیدا کند شاید تا چند سال آینده کسی نتواند در این شهر زندگی کند.
امام جمعه زرند در پایان تاکید کرد: بنده و تمام روحانیون معزز شهرستان تمام توان خود را برای کمک به حل بحران آب و فرهنگ استفاده صحیح از این نعمت خدادادی به کار می گیریم.

 

انتهای پیام/