عذر مدیرانی که تا روز یکشنبه برنامه‌های اقتصادی مقاومتی را ارائه ندهند، خواهیم خواست/تخصیص اعتبار به دستگاه‌های اجرایی، در صورت رضایت ستاد اقتصاد مقاومتی

استاندار کرمان با انتقاد شدید از عدم حضور مدیران کلی که باید در جلسه اقتصاد مقاومتی حضور می داشته و نبودند، افزود: مطابق قانون با این افراد برخورد می شود.

استاندار کرمان با انتقاد شدید از عدم حضور مدیران کلی که باید در جلسه اقتصاد مقاومتی حضور می داشته و نبودند، افزود: مطابق قانون با این افراد برخورد می شود.

 

razmhoseeni

 

به گزارش صدای زرند، “علیرضا رزم حسینی” استاندار کرمان صبح امروز ۲۷ خردادماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار کرد: باید خود مدیران شخصا در جلسات اقتصاد مقاومتی حضور داشته باشند و اگر دستگاه هایی که باید برنامه ها را تا یکشنبه ارائه بکنند، تاخیر داشته باشند، عذرشان را می خواهیم.

 

وی با انتقاد شدید از عدم حضور مدیران کلی که باید در جلسه اقتصاد مقاومتی حضور می داشته و نبودند، افزود: مطابق قانون با این افراد برخورد می شود.

 

رزم حسینی در ادامه به ظرفیت‌های استان کرمان و بخش لاله زار اشاره و تصریح کرد: باید با توجه به ظرفیت شهرستان بردسیر و لاله زار، در بردسیر فراخوان احداث کارخانه گلاب گیری اعلام شود و در این راستا نیز باید منابع را تامین می کنیم و تا سال آینده مازاد گل را در این منطقه نداشته باشیم.

 

استاندار کرمان اظهار کرد: سال آینده نمی توانیم بپذیریم که گل محمدی مازاد در بردسیر داشته باشیم و باید هر شهرستان در حوزه ظرفیت های خودش کار کند.

 

استاندار کرمان گفت: یکسری تصادفات اقتصادی مانند افزایش نرخ ارز و یا حوادث غیرمترقبه در حوزه اقتصادی رخ می دهد که ربطی به بخش خصوصی ندارد، اما بخشی از کار مربوط به مدیریت خود بخش خصوصی است که باید انجام شود و به عنوان مثال باید بیمه، مالیات و اقساط تسهیلات بانکی را پرداخت کنند و دولت در این حوزه نمی تواند کاری انجام بدهد.

 

وی با اشاره به اینکه نباید کاری کنیم که بخش خصوصی کارنابلند باعث مشکلات شود، افزود: کسی که می خواهد در حوزه اقتصادی کار کند، باید این مسائل را پیش بینی کند و باید بیمه، مالیات و … متعلق به کار خود را پرداخت کند.

 

رزم حسینی تصریح کرد: یکی از آفت های اجرای اقتصاد مقاومتی، همین موارد است و باید مدیران مربوطه مراقبت کنند که بنگاه هایی که توانایی دارند، تقویت شوند و این کار را در دستور کار خود قرار دهند.

 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان اینکه بخش خصوصی که می خواهد در اقتصاد مقاومتی کار کند، باید تخصص خود را داشته و بازار را پیدا کرده باشد، بیان کرد: دولت نمی خواهد در اقتصاد مقاومتی، واحدهای مستحقِ کار، کمک و پشتیبانی را دستخوش تحولات واحدهای ناکارآمد قرار بدهد.

 

وی افزود: باید سازمان صنعت و معدن واحدهای ورشکسته‌ای که تقصیر ندارند، در دستور کار حل مشکل قرار بدهد، نه کسانی که تسهیلات بانکی را در خرید آپارتمان هزینه کرده و حالا درخواست استمهال بدهی را دارند. متاسفانه معوقات بانکی کشور رقم بالای ۱۰ درصد است که نگران کننده است.

 

رزم حسینی با بیان اینکه باید بپذیریم که استان متعلق به خودمان است و باید آن را بسازیم و با کاهلی، سستی و اجرا نکردن، نمی شود کار را پیش برد، بیان کرد: ما فرماندهی می کنیم و باید اقتصاد مقاومتی واقعی، خلق پول و درآمد برای استان محقق شود و شرکت هایی که به استان می آوریم، یک مدل اقتصاد مقاومتی است که باید در سراسر استان آن را تسری می دهیم.

 

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید مدیران این موضوع را جدی بگیرند، زیرا ما جدی هستیم، اظهار کرد: یا استان را با هم می سازیم و یا تکلیف مدیران را مشخص خواهیم کرد زیرا ما هر کاری که هر کاری که  از دولت خواسته ایم به استان واگذار کرده و ما نیز باید جواب این اعتماد را بدهیم.

 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان ادامه داد: رسانه ها نیز نباید با مدیران مماشات کنند، باید حتی از من استاندار نیز انتقاد کنند و معتقدم نباید پول بیت المال برای تبلیغات شخصی مدیران هزینه شود.

 

رزم حسینی با تاکید بر همدلی مدیران و مسوولان استان و با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر توانمندسازی مردم محقق کنیم و باید برنامه های مشخص و با خروجی مشخص داشته باشیم اظهار کرد: باید سال آینده نتیجه های قابل رویتی در استان داشته باشیم و رسانه ها نباید سیاسی کاری کرده و باید اشکالات ادارات و مشکلات مردم را بیان کنند.

 

استاندار کرمان  با تاکی بر اینکه نمایندگان مجلس باید به میدان اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند اظهار کرد: هم اکنون ائمه جمعه پای کار هستند، ضمن آنکه فرمانداران حق درگیری با ائمه جمعه را ندارند.

 

وی با یان اینکه اقتصاد مقاومتی مسوولیت شرعی، عرفی و قانونی همه است و هیچ کس نباید پای خود را عقب بکشد اظهار کرد: پول در اقتصاد ایران وجود دارد و باید با برنامه این پول ها را جمع کنیم. اگر سرمایه گذار واقعی باشد، فرش قرمز پهن کرده و می کنیم زیرا معتقدیم سرمایه گذاران مجاهدین اقتصادی هستند و باید تکریم شوند.

 

رزم حسینی بیان کرد: یک ریال پول دولتی و اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی نخواهیم داد، در صورتی که رضایت فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی برای آن دستگاه  اجرایی جلب باشد.

 

استاندار کرمان با طرح این پرسش که آیا ما تاکنون پای مدیران و فرماندارانمان نایستاده ایم؟، گفت: در اجرای اقتصاد مقاومتی و برگزاری جلسات هیچ بهانه ای را نمی پذیریم و در صورت کوتاهی رخ دهد، اسامی مدیران ناهماهنگ را از رسانه ها اعلام و در صورت تکرار، باید از استان بروند.

 

وی افزود: امروز یک سبک جدیدی از مدیریت در استان کرمان به وجود آمده که مربوط به همه ارکان حکومت است.

 

لازم به ذکر است، در این جلسه مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان از آمادگی این مجموعه برای ارائه تسهیلات به کسب و کارهای خرد و کوچک در همه شهرستان ها خبر داد و گفت: باید دستگاه های اجرایی هر چه زودتر طرح ها را به ما ارائه کنند.

 

انتهای پیام/