ادارات کل در مورد مشکلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی زرند اقدام نمی‌کنند

فرماندار زرند گفت: تمام‌ مسائل و مشکلات پیش روی این طرح‌ها که در حوزه اختیارات مسؤولان شهرستان است در زرند برطرف می‌شود اما در مورد طرح‌هایی که برای ادارات کل در استان ارسال می‌شود، اقدام مناسبی صورت نمی‌پذیرد.

فرماندار زرند گفت: تمام‌ مسائل و مشکلات پیش روی این طرح‌ها که در حوزه اختیارات مسؤولان شهرستان است در زرند برطرف می‌شود اما در مورد طرح‌هایی که برای ادارات کل در استان ارسال می‌شود، اقدام مناسبی صورت نمی‌پذیرد.

 

jalse-aghtesad

 

به گزارش صدای زرند، “حبیب‌ الله خنجری” فرماندار زرند در چهارمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان  با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقامتی، اقدام و عمل، اظهار داشت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت، ‌تمام‌ مدیران در سطوح مختلف موظف شده‌اند که برنامه‌ها و طرح‌های خود را برای تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی ارائه دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه همه مقید و مکلف به اجرای عملی دستورات مقام معظم رهبری به‌ویژه برای اجرای عملی اقتصاد مقاومتی هستیم، افزود:  برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید رویکرد و برنامه مشخصی داشته باشیم که تشکیل ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی شهرستان‌ها نیز همسو با اجرایی شدن این مهم است.

 

خنجری مردمی بودن را یکی از رویکرد‌های‌ اصلی در اجرای اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد:‌ تجربه نشان داده که حضور مردم در تمام‌ عرصه‌ها به ویژه‌ در عرصه اقتصاد مقاومتی می‌تواند راهگشا باشد.

 

وی ابراز داشت: مدیران باید بسترهای لازم برای حضور مردم در این عرصه را هموار کنند که در این راستا می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی استفاده و زمینه لازم را برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم کرد تا با به کارگیری سرمایه‌های آنان تولید داخلی تقویت شود. 

 

فرماندار زرند عنوان کرد: با توجه به جمعیت جوان و نیروی انسانی تحصیل کرده در شهرستان، توجه به اشتغال و رفع بیکاری باید در اولویت کار قرار گیرد.

 

خنجری برخی مشکلات پیش روی اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان از جمله عدم پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و همچنین عدم همکاری لازم برای واگذاری زمین به متقاضیان طرح‌ها را از عمده مشکلات اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست.

 

وی افزود: تمام‌ مسائل و مشکلات پیش روی این طرح‌ها که در حوزه اختیارات مسؤولان شهرستان است در زرند برطرف می‌شود، اما در مورد طرح‌هایی که برای ادارات کل در استان برای اخذ مجوزهای لازم و واگذاری زمین ارسال می‌شود، اقدام مناسبی صورت نمی‌پذیرد.

 

خنجری گفت: به عنوان مثال‌ نیروگاه تولید برق سیکل ترکیبی ۳۳ مگاواتی شهرستان زرند تقریباً یک سال که در مرحله واگذاری زمین معطل مانده است و پیشنهاد می‌شود، جلسات رفع موانع تولید شهرستان‌های استان‌ با حضور مدیران کل استانی برای برطرف شدن مشکلات سرمایه‌گذاری، در شهرستان‌ها برگزار شود.

 

وی یادآور شد: بدون شک اجرای درست اقتصاد مقاومتی نیازمند داشتن روحیه جهادی و بسیجی است، البته اجرای اقتصاد مقاومتی صرفاً بر عهده دولت نیست، بلکه همه قوای کشور در هر سطح و جایگاهی باید در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

 

انتهای پیام/